Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.
Müzik Haberler Blog

10 Kasım 2006 - Ata'mızı Saygıyla Anıyoruz

10 Kasım 2006 00:00

Her 10 Kasım'da, her 29 Ekim'de, her 30 Ağustos'ta, her 23 Nisan'da, her 19 Mayıs'ta yaptığım gibi, Mustafa Kemal'in bize yazdığı metni bugün yeniden okudum. Siz de okuyun, ve en azından kendi hayatınızla ilgili kararları verirken gerçekleri göz önünde bulundurun.

Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi

Yorumlar

  • bu düşünceye başından beri uyulmalıydı ki şu anda elle tutulur biyerde olabilelim.. şimdi burda 1.. 10.. 100.. kişinin uymasıyla olacak iş değil bunlar.. ki hiçbirimiz uymuyoruz görünüşe bakılırsa.. hepimiz kendimizi temize çekip başkalarını suçluyoruz, vatanımızı çok sevdiğimizi iddaa ettiğimiz halde elle tutulur hiçbir şey yapmıyoruz, yarın yine gidip oyumuzu başımızdaki onlarca sahtekardan birine vericez.. hani kolay da değil bunları değiştirmek.. bu saatten sonra da zor biraz.. çevrene bi baksana.. gençlerin yüzde kaçı durumun farkında? türkiye kendini ab ye teslim eden imzayı atarken bütün türkiye gelinim olur musun un büyük finalini izliyodu, toplantıdan ise tek bir görüntü yok.. böyle mi bişeylerin farkına varıp değiştirmeye çalışıcaz? böyle mi bu ülkeyi elle tutulur biyerlere getiricez? gerisini sen düşün..
    14 Kasım 2006 Salı | Yazan: HereticSlave

    evet sonuna kadar haklısın.ama ilk önce kendimizi değiştirmeye başlamalıyız.daha sonra etrafındaki insanları değiştirmelisin.evet belki çok uzun sürecek bi olay ama hiç değilse kendi üstümüze düşen görevi yaparız.
    Üye
    korn_big_fan
    Tarih
    14 Kasım 2006 00:00
  • bu düşünceye başından beri uyulmalıydı ki şu anda elle tutulur biyerde olabilelim.. şimdi burda 1.. 10.. 100.. kişinin uymasıyla olacak iş değil bunlar.. ki hiçbirimiz uymuyoruz görünüşe bakılırsa.. hepimiz kendimizi temize çekip başkalarını suçluyoruz, vatanımızı çok sevdiğimizi iddaa ettiğimiz halde elle tutulur hiçbir şey yapmıyoruz, yarın yine gidip oyumuzu başımızdaki onlarca sahtekardan birine vericez.. hani kolay da değil bunları değiştirmek.. bu saatten sonra da zor biraz.. çevrene bi baksana.. gençlerin yüzde kaçı durumun farkında? türkiye kendini ab ye teslim eden imzayı atarken bütün türkiye gelinim olur musun un büyük finalini izliyodu, toplantıdan ise tek bir görüntü yok.. böyle mi bişeylerin farkına varıp değiştirmeye çalışıcaz? böyle mi bu ülkeyi elle tutulur biyerlere getiricez? gerisini sen düşün..
    Üye
    HereticSlave
    Tarih
    14 Kasım 2006 00:00
  • yazımı anlamış olsaydın bu yorumları yapmazdın diye düşünüyorum..
    13 Kasım 2006 Pazartesi | Yazan: HereticSlave


    sen uyuyor musun peki yazdıklarına???
    Üye
    korn_big_fan
    Tarih
    13 Kasım 2006 00:00
  • yazımı anlamış olsaydın bu yorumları yapmazdın diye düşünüyorum..
    Üye
    HereticSlave
    Tarih
    13 Kasım 2006 00:00
  • evet dostum sana katılıyorum.Atatürke laf atanlar ve bunu marifet sananlar ellerini kollarını sallaya sallaya geziyorlar.
    ATAM SEN RAHAT UYU!
    Evet belki ülkenin geleceği kötüye gidiyor ama sen merak etme.
    Biz onlara pabuç bırakmayacağız.Emanetin sonsuza dek yaşayacak.Orhan pamuk ve elif şafak gibi sözde yazarlar(!) ATAT
    TÜRK neden bu kadar putlaştırılıyor diye soruyorlar.acaba ATAT
    ÜRk olmasaydı ikiside yazar olabilcek miydi?Avrupa devletlerinin sömürgesi olarak yaşayacaktık.O zaman çok daha mutlu olurlardı herhalde.ATATÜRK SEVGİSİ BİZDE ASLA BİTMEYECEK.
    11 Kasım 2006 Cumartesi | Yazan: korn_big_fan


    haksız da değiller hani.. bak dün bi yazıdan aldığım bi alıntının özellikle senin dikkat etmen gereken yerini yeniden kopyalıyorum:


    Türkiye bu büyük adamın eserlerine onun ölümünden bu yana geçen 68 yılda yeni eserler katmış, onun ilkelerini zenginleştirmiş, çağdaşlıkta ona parmak ısırtacak dev adımlar atmış olmalıydı... Atatürk 10 Kasım'larda hâlâ bir kurtarıcı olarak değil, bir aziz hatıra olarak anılmalıydı.


    sence de öyle olması gerekmez miydi? atatürk ün başlattığı yolda çok büyük gelişmeler, devrimler yapmamız gerekirken hala atatürk ü aramamız sence kimin suçudur? tabii ki hepimizin.. kendini temize çekip başkalarına pislik atarak, oturduğun yerden klişe laflar savurarak olmuyo bu işler, bu ülkeye icraat lazım.. hepimiz bunun bilincinde olmalı ve bu ülkeye katkı sağlamak için elimizden geleni yapmalıyız.. yöneticilerini iyi seçmek de bu eylemlerin başında gelir.. (hoş, bu ülkedeki siyasetçilerin hangisi doğru düzgün biriyse?) yoksa 100 yıl sonra hala atatürk ü arıyo oluruz..
    11 Kasım 2006 Cumartesi | Yazan: HereticSlave


    evet bencede öyle olması gerekirdi.ama
    1.sen benim hangi yöneticiyi seçtiğimi nereden biliyosun?
    2.ayrıca orhan pamuk ve elif şafağı yazar olarak görüyorsan sana diyecek bir lafım yok.
    3.ayrıca biz ATATÜRKü her zaman arayacağız.çünkü onun gibi biri asla gelmeyecek.
    4.klişe cümleler kullandığımı söylemişsin.ASLA!ben sadece içimden gelenleri yazdım.
    Üye
    korn_big_fan
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • 12 Kasım 2006 Pazar | Yazan: Leviathan


    anlatmak istediğim şeylere tam anlamıyla tercüman olmuşsun.. teşekkür ederim.. ülkemizde senin gibi bireylerin çoğalması dileğiyle..
    Üye
    HereticSlave
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • tarihimize damgasını vuran bütün değişiklikleri sadece 1 adamın yapması her ne kadar bizleri daimi şekilde gururlandırsa da, atatürkün yaptığı bütün bu devrimler, yenilikler bir şekilde belli kesimler tarafından çarpıtılarak türk halkının uyutulmasına; tarih sayfamızda adeta bir tanrı yaratılarak hiç kimsenin düşünmeden, sorgulamadan, araştırmadan "o ne yaptıysa doğrudur, şüphe götürmezdir" fikir sahibi olmasına, ve en acısı nerde bir yanışlık olsa bir şeyler yapacağımıza "atam uyan da gör" deyimlerine sığınmamıza, ya da atatürkün şekil verdiği düşünceleri, kavramları kullanarak, oyuncak ederek -ve yine hiç kimsenin ne de olsa sorgulamayacağını bilerekten- laiklik, milliyetçilik gibi kavramları istediği gibi kullanıp halkı ayakta uyutanların varlığını devam ettirmelerine ne yazık ki sebebiyet vermişizdir..
    bizim ülkemizde, kadınlara seçme ve seçilme hakkını atatürk vermiştir; fransadaki gibi kadınlarımız bu hakkını elde etmek için varolan düzene karşı çıkıp akabinde eylem yapıp, eylemlerinde polislerden cop yiyip, hatta eylemlerinde destekçilerinin yaralanıp ölmesi gibi durumlar uzaktan yakından yaşamamıştır.. dolayısıyla, alınmayıp verilen her hakta olduğu gibi bunun da değeri bilinememiş, kadınlarımız uzun süredir yönetimde, her alanda pasif kalmışlardır ki, halen daha aktif değillerdir yeterince; mecliste sayın bakalım kaç tane kadın var?

    demin söylediğim sadece yüzlerce örnekten bir tanesiydi.. bir çok arkadaş mesaj atmış, vatan millet sakarya, atatürkü çok seviyoruz rahat uyu atam hede hödö. atatürkü böyle seviyorsak, bir yerde bir yanlış olmalı. bir insanı sevmek, o insana saygı duymak için hakkında yeterince bilgi sahibi olmak, araştırma yapmak, sadece okul kitaplarında yazan "atatürk 1881 yılında doğmuştur, 19 mayısta samsuna çıkmıştır 1938'de ölmüştür" lerin çok daha ötesine gidebilmek gereklidir. evet, atatürk türk milletinin tarihindeki en büyük insanlardan biridir, ama neticesinde o da sen-ben gibi bir insandır.. biz hep bunu atlıyoruz, atatürkü gözümüzde tanrı yapıyoruz. atatürk'ün bir kere dahi hata yapmış olabileceğini, acaba şurda şöyle yapsaydı burda böyle daha iyi olurdu gibi düşünceleri, ihtimalleri bizler aklımızın ucundan bile geçirmiyoruz.. atıyorum, musul ve kelkük'ü kaybetmeyebilir miydik mi acaba, ya da lozandan daha iyi sonuçlarla çıkabilir miydik gibi şeyleri bırakın sorgulamayı, ihtimallerini dahi düşünemiyoruz. bu bizi hep sabit bir görüşe, tek düze bir mantığa, gözümüze at gözlüğü takmamıza neden oluyor. bugün alakasız, abuk subuk hırlı hırsız, kolpadan aydın o kadar çok kişi çıkıp ben atatürkçüyüm diyor ki, artık bu kavram bir dokunulmazlık gibi olmuş; atatürkçüyüm diyen yakayı sıyırıyor, ne de olsa kimse nesin kimsin du bakalım sorgulamıyor. bugün ayyuka çıkmıştır ki, kendilerini atatürkçüyüm, kemalistim diye saçma sapan terimlerin vasıflarına sokan insanlar vardır.. yahu, sen atatürkçüsün de biz neyiz? biz atatürkü sevmiyor muyuz, karşı mıyız? kemalistsin de, biz bu cumhuriyette yaşamıyor muyuz, herkes bu ülkeyi yıkmaya mı çalışıyor bir sen mi savunuyorsun? o yüzden atatürkçü düşünce dernekleriymiş, kemalistlermiş böyle adamlar gördüğümde dayanamıyorum. bu, resmen ayırımcılıktır. seni beni, kendisinden ayırmaktadır. bir kere atatürkçüyüm diye kendini diğerlerinden ayıran, atatürk ilkelerini bilmiyordur ki, halkçılık ilkesi herkesin eşitliliğine ışık tutar, sınıf farkını kaldırır. işte bu adamlar yüzünden, atatürkü çıkıp orda burda kullanan, düşünmeden her olanı kabul eden, üzerine bir şeyler eklemeyen, dar görüşlülükler yüzünden de türkiye geriye, daha da gerilere gitmektedir. "devrimcilik" atatürkün belki de en önemli ilkesidir ama, cumhuriyet kurulduğundan beri tek bir tuğla koyamamışız, yükseğe çıkamamış aksine devrilmeğe çok yaklaşmışızdır ki; böyle uyutularak, atam rahat uyu diye diye 10. 50. 75. 80. yıl marşlarıyla, "aman bir şey olur laiklik gider" gibi, "ülkeni seviyorsun faşist misin sen" gibi, hiç bir şeyi okumadan, araştırmadan yıllarımızı hayatımızı sadece kutlayarak geçiriyoruz, kutlayalım bakalım da, nereye kadar.. benim üzüldüğüm şu yazdığım yazıya bile atatürkü kötülediğimi düşünerekten bana böyle ayar cevap yazacak olanlar olacak.. yazıktır diyorum bir millete, bir topluma..
    Üye
    Leviathan
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • Artık bir milleti yok etmek için toprak bölmekten daha etkili yöntemler var ve bölüneceğimiz kadar bölünmüşüz zaten, burdaki bir çok mesaj da kanıtı bunun.

    o kadar kolay değil...hiçbir zaman da olmamalı!
    Üye
    musiclover
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • Topraklarının Bütünlüğü Bozulmayacaktır Hiçbir Zaman.Kimse Bölemez Bizi...

    Artık bir milleti yok etmek için toprak bölmekten daha etkili yöntemler var ve bölüneceğimiz kadar bölünmüşüz zaten, burdaki bir çok mesaj da kanıtı bunun.
    Üye
    kaşif
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • Senin yolunu bizlere anlatmaya çalışan birini daha bugün toprağa verdik atam! Cumhuriyetimizin üçüncü insanını kaybetmenin acısıyla, senin bizlere bıraktığın bu ülkeyi getirikleri durumun vahimiyeti birbirine karıştı.. umarm başımızdaki bedbahtlar bir an önce def edilir.
    Üye
    412
    Tarih
    12 Kasım 2006 00:00
  • En Çılgın TÜRK!! Her Zaman İzizndeyim!!!...

    Atam Sen Rahat Uyu.Bu Ülke TÜRKİYEDİR.Topraklarının Bütünlüğü Bozulmayacaktır Hiçbir Zaman.Kimse Bölemez Bizi...
    Sonsuza Dek Türkiye CUMHURİYETİ Olacaktır İsmimiz.Şer-i Hukuk Kurallarını Hiçe Sayan Modern Ve Laik Bir Cumhuriyet!!!...
    Üye
    mansonnur
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • şeriat şeriat deyipte gaflet dalalete asıl siz düşüyorsunuz.elin adamı her gördüğü yere kilise açsın.kendi rüya memleketinde de durum böyle olsun bilinçsiz yobaz bir toplum yaratmak için ingilizce eğitimi,çeşitli dernek lobi faaliyetlerini desteklesin,globalleşen dünya masallarıyla bizleri kandırsın.sizde demokratız,laikiz diyerek,konuştuğun dilini unutmak için elinden geleni yap bilakis özellikle odtüler bogaziçilerin peşinde koşarak ,çocuklarınızı kendi ellerinizle anadolu liselerine gönderip,tv başından ayırmayın,liberalizm adı altında sigara içki uyuşturucu gibi metaryellerle senin geleceğini çalsın sizlerde ses çıkarmadan izleyin hattı zatında kendi ellernizle destek verin
    sonrada şeriat şeriat deyin şeriat dediğiniz şey
    magazin gündemiyle,cinayet gasp cinsi sapıklık haberleriyle 100 tv kanalıdan 99 unun boş yayınlarla halkı bilinçsizleştirmesimidir
    cezayirde fransız katliamı mı?,filistinde israilin katliamı mı?yoksa amerikanın afgan,şii sunni ıraklı arap katliamı mı?yoksa kızılderili katliamı mı?yoksa eski sovyetlerin sosyal ve kültürel sömürüsü mü? veyahutta İngilizlerin İrlandalıları yok etmek için dinini dilini mi yok etmesi midir?Bütün bunları laiklik kavramını irtica kavramını türkiyeye sokup,aslında kendilerinin laik olmadığı misyonerler,masonlarmıdır.
    yoksa dünyayı tekeli altına almak için kendi halkını bile uyutan cahil işsiz maddeci yetiştiren amerikan rüyası mıdır?
    Üye
    imnosania
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • evet dostum sana katılıyorum.Atatürke laf atanlar ve bunu marifet sananlar ellerini kollarını sallaya sallaya geziyorlar.
    ATAM SEN RAHAT UYU!
    Evet belki ülkenin geleceği kötüye gidiyor ama sen merak etme.
    Biz onlara pabuç bırakmayacağız.Emanetin sonsuza dek yaşayacak.Orhan pamuk ve elif şafak gibi sözde yazarlar(!) ATAT
    TÜRK neden bu kadar putlaştırılıyor diye soruyorlar
    .acaba ATAT
    ÜRk olmasaydı ikiside yazar olabilcek miydi?Avrupa devletlerinin sömürgesi olarak yaşayacaktık.O zaman çok daha mutlu olurlardı herhalde.ATATÜRK SEVGİSİ BİZDE ASLA BİTMEYECEK.
    11 Kasım 2006 Cumartesi | Yazan: korn_big_fan


    haksız da değiller hani.. bak dün bi yazıdan aldığım bi alıntının özellikle senin dikkat etmen gereken yerini yeniden kopyalıyorum:

    Türkiye bu büyük adamın eserlerine onun ölümünden bu yana geçen 68 yılda yeni eserler katmış, onun ilkelerini zenginleştirmiş, çağdaşlıkta ona parmak ısırtacak dev adımlar atmış olmalıydı... Atatürk 10 Kasım'larda hâlâ bir kurtarıcı olarak değil, bir aziz hatıra olarak anılmalıydı.


    sence de öyle olması gerekmez miydi? atatürk ün başlattığı yolda çok büyük gelişmeler, devrimler yapmamız gerekirken hala atatürk ü aramamız sence kimin suçudur? tabii ki hepimizin.. kendini temize çekip başkalarına pislik atarak, oturduğun yerden klişe laflar savurarak olmuyo bu işler, bu ülkeye icraat lazım.. hepimiz bunun bilincinde olmalı ve bu ülkeye katkı sağlamak için elimizden geleni yapmalıyız.. yöneticilerini iyi seçmek de bu eylemlerin başında gelir.. (hoş, bu ülkedeki siyasetçilerin hangisi doğru düzgün biriyse?) yoksa 100 yıl sonra hala atatürk ü arıyo oluruz..
    Üye
    HereticSlave
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • Dini, Atatürk'ü, laikliği, Türklüğü siyasetlerine alet edenler, kısacası gemilerini yüzdürebilmek için bu milletin bütün kutsallarını kullanmakta, milleti bölmekte sakınca görmeyenler... Etrafta çok var bunlardan, her kesimde var.
    Geçmişte sağ-sol, faşist-kominist diye harcadılar gençleri, şimdi de laik-dinci, Atatürkçü-gerici diye yapmaya çalışıyorlar aynı şeyi ve gelecekte de bulurlar mutlaka kitlelerin ağızlarına sakız olacak bir slogan. Kullandırmayın hiçbirine kendinizi, bu ayrımcılığın hiçbir getirisi yok bu ülkeye, zaman kaybından başka.
    Üye
    kaşif
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • Açıkça fikrimi söylemek istiyorum ki,Türkiye'nin geleceği o kadar aydınlık oldu ki bu sayede(!)gözlerim kamaştığından göremiyorum bile....Lütfen eğer demokrasiden bahsediyorsak gerçek demokrasiden,birbirimizin fikirlerine saygı duyalım,demokratça.....Mesaj göndermezseniz sevinirim.....
    Üye
    Gestapo3945
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • Atatürk'e dil uzatma sebepsiz!
    Sen anandan yine doğardın amma
    Baban belli olmazdı şerefsiz!


    müthiş!
    Atamız'ı büyük üzüntü ve saygıyla anıyoruz...Bu milleti uyandıran eşsiz bir lider..Hiçbir zaman unutmamalı, unutturmamalıyız..Geleceğimizden şüphe etmemek için.
    Ruhun şad olsun Atam!
    Üye
    musiclover
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • Yalnız özel tarihlerde değil, yaptıklarımızla onu anmanın daha doğru olacağını düşünüyorum:

    "Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."
    Üye
    illker
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • Atatürk'e dil uzatma sebepsiz!
    Sen anandan yine doğardın amma
    Baban belli olmazdı şerefsiz!

    Demiş Neyzen Tevfik. Pek çok sözü özetliyor bu günlerde aslında...



    DaRKNeSS
    Üye
    System666
    Tarih
    11 Kasım 2006 00:00
  • sen bize bir uşaklığı öğretmemiştin onuda kendimiz öğrendik
    Üye
    psychedelian
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • senin çizdiğin yoldan bir milim çıkarsam allah belamı versin atam..seni unutturmaya çalışan kafalara karşı birlik olalım..güçlenelim.böyle olmaz.sesimizi duyuralım.dilenci kılıklı adamları başımızdan silelim.bir dahaki seçimlerde hadlerini bildirelim..
    Üye
    gokhankalafat
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • atam yolundan sapanlar war burda olsan görsen bizi yapmaya çalıştıklarımızı memleketi nasıl düzeltmeye çalıştğımızı ama bazı aptal kılıklı insanlar işte onlar atam......sorma işte neyse atam ben we bnm gbiler war biliyorum ....biz senleyiz ATAM
    Üye
    black_death_me
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • bekçinin aşağıda verdiği linkten bir alıntı:

    "Ülkemizde günün her saatinde Atatürk'ten söz açılması, her adımda Atatürk'ün anılması, her kararda Atatürk'ten referans alınması bizi üzüyor, hüzünlendiriyor...
    Neden derseniz? Türkiye bu büyük adamın eserlerine onun ölümünden bu yana geçen 68 yılda yeni eserler katmış, onun ilkelerini zenginleştirmiş, çağdaşlıkta ona parmak ısırtacak dev adımlar atmış olmalıydı... Atatürk 10 Kasım'larda hâlâ bir kurtarıcı olarak değil, bir aziz hatıra olarak anılmalıydı. Ama ne var ki öyle olmuyor...
    Ülkeye Kurtuluş Savaşı öncesinin, Osmanlı döneminin gerici unsurları hâkim olduğu için Türk halkı karanlıktan çıkış için yine Atatürk'e sarılıyor. O'nu arıyor... O'nu anıyor...
    Atatürk'le savaşan unsurlar ise bir yandan O'nu unutturmaya yelteniyor bir yandan da yeni nesillerin önüne içi boşaltılmış bir Atatürkçülük koyuyor... O'nun bağımsızlık, halk egemenliği, bilimsellik, yurtseverlik gibi ilkelerini aşındırıyor...
    "

    bi daha düşünün derim..
    Üye
    HereticSlave
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Ne kot pantolonu, ne faksı, ne de cep telefonu vardı Atatürk'ün

    Bu ülkede yaşayan herkesin bağımsızlığını ve demokrasisini borçlu olduğu insan: ATATÜRK.

    Gençliğinde kot pantolon giyememiş. Sevgilisinin elinden tutup, hasılat rekorları kıran bir filme gidememiş...

    Padişah ona Trablusgarp Cephesi'nde görev verdiğinde, en lüks uçak şirketinin 'first class' koltuğunda viskisini yudumlayarak gidememiş. Halkına bağımsızlık fikrini anlatabilmek için, kortej eşliğinde Mercedes'lerle gezememiş Anadolu'yu...

    Kurtuluş Hareketi'ni başlatmak için 19 Mayıs'ta Samsun'a basan ayağında, ışıklı spor ayakkabısı ya da kovboy çizmesi yokmuş. Kazandığı her savaştan sonra, savaş sahasına fırlayıp moral veren, mini etekli ponpon kızları da yokmuş. Ülkesinde yapacağı devrimleri, inkılapları unutmamak için not alacağı bir cep bilgisayarı olmadığı gibi, kendisine suikast girişiminde bulunacaklarını da cep telefonundan ya da araç telefonundan öğrenmemiş.

    Atatürk için üzülüyorum. Dağ gibi adam, bir radyo programına faks çekemeden, İsmet Paşa için Safiye Ayla'dan bir istek parçası isteyemeden gitti... Hayatta bir reposu veya hisse senedi olmadı.

    Lozan Zaferi'nden sonra veya Cumhuriyet'in ilanından sonra arabaya atlayıp, sabahlara kadar korna çalıp, elinde bayraklarla sokaklarda tur atamadı... Evinin balkonuna çıkıp, bir şarjör mermiyi havaya sıkamadı.

    Bunları yapamazdı Atatürk... Ne korna çalıp dolaşacak bir arabası vardı, ne balkonuna çıkıp silah atacak bir evi. Cumhuriyet'i ilan ettikten sonra, hayatını yaşayacaktı değil mi?

    Bizim bu yaşadığımız hayatsa, Atatürk yaşamadan ölmüş demektir.
    --------------------------------------------------------------------------

    Bu yazı o zamanlar lise öğrencisi olan Kerem Türkman tarafından yazılmış bir yazıdır. 13 Kasım 1994 tarihli Hürriyet gazetesinde Yalçın Bayer'in Yeter Söz Milletin Köşesi'nde yayınlanmıştı. Ben de kesmiştim. Bizim evin taşınması sırasında bir dosyanın içinde buldum birkaç hafta önce. Paylaşmak istedim.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam,
    bugün laik devletimiz türkiyede senden sonra o kadar laik, o kadar özgür, o kadar rahat olamadığımızı anladım...bugün anıtına gelmeyi düşündüğümde dahi onlarca karşı fikirle karşılaştım...suikast olabilir düşüncesi bunların başına çekiyor..bugün gitme başına şu gelir bu gelir diyenlere sesleniyorum:eğer bildiğim en yüce liderin ziyaretine giderken kendimi tehlikeye atılmış gibi hissediyorsam en güvenli olması gereken yer hakkında güvensizlik söylemlerine tanık oluyorsam ben özgür değilim!!!
    senden defalarca özür diliyorum!emanet ettiğin devlette pek çok oyuna karşı koyamadığım, haklıyı yeterince savunamadığım, halla çok şeyin belli ideolojilere kurban edilmesine karşı koyamadığım için özür dilerim...
    Üye
    szn
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Uyan da gör atam, rahat uyu atam, takipçiniz atam, izindeyiz atam, emanetinin bekçisiyiz atam... Hep aynı ezberler dönüp duruyor ağızlarda. Peki biz böyledik de hep neden hala ulaşamadık muasır medeniyetler seviyesine?

    Çünki O'nun istediği fikri hür, vicdanı hür,irfanı hür nesiller olabilmek yerine, bize ezberletilenleri sayıklayıp duruyoruz sürekli, kendimizi çekip kenara başkalarını suçlamayı marifet sayıyoruz.
    Bu ülkenin evladıysak eğer, içinde bulunduğumuz bu olumsuz tabloda eşit sorumluluğa sahibiz hepimiz.
    Artık şu 'izin'e ayırdığımız akıllarımızın işe geri dönüp gerçekten O'nun 'iz'ine yönelmesi lazım değil mi?
    Üye
    kaşif
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • ATAM:
    cumhuriyet'i yok edip yerine 'kendi kafalarına göre' bir düzen getirmek isteyenlerle aynı çatı altında yaşasak bile bizlere bıraktığın paha biçilmez değerlere sonuna kadar sahip olacağız. bizler senin evlatlarınız ve senin kurduğun ülkede senin fikirlerinle çatışan hiçbir düşünceyi barındırmayız. rahat uyu!! bizlere öğrettiğin insanlık vatan severlik ve daha burada sayamıyacağım birçok değer için teşekkür ederiz.
    Üye
    satanic_a
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Büyük bir direniş sonucunda ulusunu aydınlığa çıkartan büyük bir insanın sadece kısa bir tavsiyesidir bu hitap....Fakat benim isyanım aptal Atatürkçü kafalara...Yıllardır sadece şiir okutarak,saçma sapan yürüterek bize tanıttılar ATA mızı...Fikirlerini hiçe sayarak, sahte maskeler kullanarak...Mekanın cennet olsun ATAM kendi adıma ben sana binlerce kez duacıyım.......
    Üye
    Tabbing
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam rahat uyu biz öğretmenler senin yolundan gidiyoruz!! Senin kurduğun Cumhuriyeti öğretmenlerimizden öğrendik bizde öğrencilerimize Cumhuriyeti,Atatürk'ü,Atatürkçülüğü ve Türk olamakla gurur duymayı öğretiyoruz.Sen rahat uyu Atam biz senin yolundan gidiyoruz!!
    Üye
    küçükkarakedi
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Rahat uyu atam...Mekanın cennet olsun...
    Üye
    FEMALE_DEVİL
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam sen rahat uyu...
    bekçisiyiz cumhuriyetin...
    Üye
    memoscream
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam kurduğun Cumhuriyete küfredenler ellerini kollarını sallaya sallaya geziyorlar. Bununda adı düşünce özgürlüğü oluyor. Emanetine düzgün sahip çıkamıyoruz Atam bu durumda daha nekadar böyle sürer bilmiyorum. Bugünleri görseydin kahrından hastalanırdın. Ama herşeye rağmen ünlü sözünle bitiriyorum. Ne mutlu Türküm diyene.
    Üye
    baltalı ilah
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Gençliğe hitabe dünya üzerinde yazılmış ve yazılabilecek en güzel,en kapsamlı,en felsefi,en güzel eserdir bence..Atamız ilerigörüşlülüğüyle içinde bulunduğumuz günleri ne kadar da güzel anlatmış.Resmen erken uyarı sistemi.Birazcık ona hürmet edebilir ve onu anlayabilirsek herşey kendiliğinden gelecek zaten...
    Üye
    conquistador
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • canım atam sankı ıcıne doğmus bu ülkeye bıtane m.kemal geldi baska gelmez...sen rahat uyu atam bekçısıyız bız bu cumhuriyetin...
    Üye
    moryellll
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atamızı grurla ve özlemle anıyoruz
    Üye
    NordBaneR
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam kalk da bi bak, memleketin ne hallerde...
    Üye
    ReigN13
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Başımızdaki iki yüzlü yaratık şimdi de cumhurbaşkanlığı koltuğunu ele geçirmeye çalışıyor. Bu adam bulunduğu yerden indirilmeli ve diğer bütün parazitlere de yapılması gerektiği gibi bu ülkeden uzaklaştırılmalıdır. Artık durup izlemeyi bırakmalı ve ülkemizi pisliklerden temizlemek için elimizden geleni yapmalıyız. Cumhuriyetin zarar görmesi demek özgürlüğümüzün elimizden alınması ve susturulmamız demektir. Buna izin vermeyelim.
    Üye
    Diane
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • gençliğe hitabesini mutlaka okuyun arkadaşlar... bize bıraktığı değerlere sahip çıkın hayat eğlenceden ibaret değildir...O'nu ununtmayalım ve unutturmayalım...
    Üye
    penelope
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Atam, Memleketin Bugünkü Durumunu Görseydin Eminim Yattığın Yer Sana Daha Rahat Gelirdi...Biz İzindeyiz, Ama İzinde Olmayanlar Utansın!!!
    Üye
    elektromanyak
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Türkiye her geçen gün biraz daha sürükleniyor..ve bence Atatürk birgün tekrar aynı şeylerin yaşanacağını o ileri görüşlülüğüyle gördü..ve malesef bu iktidar ve AB kanımızı emmeye devam ediyor...herkes bunun bilincine varmalı ve çevresindeki arkadaşlarını da uyarmalı.bir de bu seçim belki de Türkiye'nin kaderini değiştirecek bir seçim.Bütün gençler oy kullanmalı mutlaka..Her şeye rağmen yine de rahat uyu Atam, biz olmamızı istediin yolda yürüyoruz!!
    Üye
    Ardaa
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • dünyada büyük bir saygınlığa sahip olupta kendi ülkesinde bazı kesimler tarafından ısrarla anlaşılamayan büyük lider; bizlere öyle güçlü bir ülke bıraktın ki 50 yıldır yıkamadılar..sen bu ülkeye tanrının verdiği en büyük armağansın.huzurlar içinde yat paşam.Türk gençliği senin yolundan gitmeye devam edecektir.

    ÇOK YAŞA MUSTAFA KEMAL ...
    Üye
    mad
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Eskisi kadar siren sesi duymadım bugün :(
    değerlerimizi unutmamalıyız
    Üye
    Loki
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • çok büyük fikirleri olan yüce bir insandı..fikirlerini yaşatmaya çalışıyoruz atam..
    Üye
    CilekeshGirl
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Melih Aşık gibi anlatabilmek önemli.Gençlerimiz arasındaki umutsuzluk vak'alarına iyi bir örnek.Hemde çok duyup hiçte böyle bilmedikleri gerçek bir hikayeden.Başarı tozpembe olaylar üstüne kurulmaz hiç bir zaman.

    Bu arada tekrar tekrar söylemek gerekir mi ?!
    Mustafa Kemal Atatürk bu ülke için bir mucize.
    Üye
    rubber soul
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • Melih Aşık'ın 10 Kasım 2006 Tarihli yazısı.
    http://www.milliyet.com.tr/2006/11/10/yazar/asik.html

    Damarlarımızdaki kanla ilgili Atatürk'ün ne demek istediğini daha iyi anlayabilmek için...
    Üye
    GaRaJ Bekçisi
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
  • "Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hiyanet içinde bulunabilirler.
    Hatta bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler."

    Atam uyan da gör :(
    Üye
    gokcen86
    Tarih
    10 Kasım 2006 00:00
Toplam 45 yorum var. Tüm yorumlar »

Taze haberler