Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Bayramoğlunda Özel Ud Dersi

İlan no Kayıt tarihi Güncelleme tarihi Okunma Cevaplanma Mesaj gönder
644919 20 Haziran 2016 21 Haziran 2016 11:09 1459 0
Cevabınız üyeye GaRaJ mesajı olarak gönderilecektir.

Ders veren Ud

Ud

Ud Dersi Bire-bir Özel Darıca / Bayramoğlunda


CENK DİNÇER İLE AKADEMİK DÜZEYDE UD EĞİTİMİ

UD' DA PROFESYONELLİK ARAYANLAR İÇİN

UD SANATÇISI CENK DİNÇER

1) Bursa Belediye Konservatuarı Mezunu
2) Ege Üniversitesi Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü Mezunu


UD KARİYERİM HAKKINDA DETAYLI BİLGİ

Sevgili ud severler. Öncelikle sizlere ud enstrumanı ile ilgili müzikal geçmişimden bilgi vermek istiyorum; 1989 yılında uda başladım. Ud' a başlamamın nedeni ise tanbur gibi Türk Sanat Musîkimizde bize ait temel enstrumanımız, olmazsa olmazlar arasında olma misyonu bulunması ve ayrıca, mistik ve insanı manevi anlamda rahatlatan bir tınısı olmasıdır. Ailemde müzikle ilgilenen birilerinin olmayışı benim için müzikal anlamda bir handikap gibi gözüksede aksine, bu işi ilmiyle yapmaya karar vermemde en önemli etkenlerden biri olmuştur. Daha sonra bir ud satın aldığımda ilk olarak özel ders veren bir dershaneye yazıldım. Solak olduğumdan udu ilk sol tutuş pozisyonuyla çalmaya çalıştım. Hocam benim sol elle başlamamın handikaplarından bahsettiğinde sağa çevirdim. Fakat solak olarak çalışımın sağa oranla daha da iyi olacağını ve ona göre karar vermem gerektiğini söylediğinde ise biraz üzülmüştüm. Solak tutuş olarak devam ettiğimde udun sistematiği ve tel sıralarının tamamen değişeceğinden bunu göze alamadım ve normal tutuş pozisyonuna çevirdim. Ud ile çaldığım ilk türkü hiç unutmam o yıllarda hala sevilen ve dinlenen tren gelir hoş gelir adlı türküdür. Hoca bunu görünce şaşırarak bana dershaneden daha kalıcı ve iyi bir müzik eğitimi almamı ve Konservatuar' a yazılmam için tavsiyede bulundu. Ud Hocamın bu söylemi hayatımın dönüm noktalarından birisidir. Udun tınısı beni o kadar derinden etkilemiştiki ertesi gün Kültür Parkımızın içerisinde bulunan Bursa Büyükşehir Belediye Konservatuarı' nın yolunu tutmuştum. 1992 yılında Bursa Çelebi Mehmet Lisesi' nde öğrenimime devam ederken aynı yılda özel yetenek sınavı ile Bursa Büyükşehir Belediyesi Konservatuarı Türk Sanat Müziği bölümünü kazandım. Konservatuara adım attığımda bir çok güzide sanatçımızı yetiştirmiş olan Bursa' mızın sanata verdiği önemi bir kere daha anlamış ve büyülenmiştim. Saygı değer müzik adamı Erdinç Çelikkol yönetimindeki Bursa Belediye Konservatuar' ı tarihinde düzeyli ve güzide musîki eğitim cemiyeti olmasıyla nam kazanmıştır. Konservatuar müdürü Erdinç Çelikkol bünyesinde; nota, usûl, makam bilgisi, Batı Müziği solfeji ve nazariyatı, Türk Sanat Müziği solfeji ve nazariyatı dersleri aldım. Derslerimin yanısıra Belediye Konservatuarı' nın ud öğretmeni sayın. Rahmi Özyalıner' in derslerine katılarak ondan feyz aldım. Daha sonra kısa sürede kulaktan bir çok eseri çalmaya ve beraberinde solistlik yönümün de gelişmesini istediğimden şarkı söylemeye başladım. Udun o mistik havası kısa sürede bütün dünyamı sarmıştı. Udumun gelişmesi açısından o yıllarda medya dünyasında adından sıkça söz edilen udilerin eserlerini çalmaya başladım. Özellikle Coşkun Sabah' ın tüm şarkılarını hem melodi hemde sözlerini ezberlemiştim. Konservatuarın ikinci senesinde çok sevdiğim iki piyanist müzisyen arkadaşımla düğün salonlarında udi şantör olarak sahne almaya başladım. Daha sonra Bursa Kervansaray Hotel, ve birçok Restaurant & Cafe & Bar' da sahne almaya ve udum eşliğinde Türk Sanat Müziği, Türk Pop Müziği, Taverna, ve Fantazi Müzik dalında eserleri icra etmeye başladım. Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği korolarına katılarak repertuarımı zenginleştirdim. Ud' da hep istediğim ve dikkat ettiğim özellik, iyi bir ses ve tınıya sahip ud' a sahip olabilmekti. Çünkü iyi bir enstrumanist olabilmek için iyi bir enstrumana sahip olmaya ulaşmak ve hatta o son noktadaki ud sesini aramak gerekiyor diye düşünürdüm. İlk udum gayet sıra bir ud' du. Onda udun tekniğini kapmıştım. Fakat aradığım enstruman sesini o zamanlar Ankara udlarının meşhur ismi Sadettin Sandı beyin udunda bulmuştum. Sadettin Sandı udlarında ilk dikkati çeken unsur gür ve daudi bir ses kalitesidir. Müzikal açıklamasıyla taksimlik ud tabirini kullanabilirim. Ud enstrumanının profesyonel bir saundda olması ustasının emeğiyle doğru orantılıdır. Ön kapak kısmının ve altındaki balkon sisteminin doğru frekanslara akortlanması şarttır. Kapak yapısının (1845-1915) yıllarında yaşayan ve gelmiş geçmiş en iyi ud yapımcısı Manol tipi olması makbuldür. Ud' da ustalaşmak için bu enstrumanda aranacak bazı özellikler şunlardır: 1) bedensel yeterlilik 2) müzikal, ergonomik yetenek ve yeterlilik 3) iyi bir kulak 4) çok iyi bir Musîki bilgisi olarak sıralayabilirim. Bu nedenle ud çalmaya başlayan veya ud çalmak isteyen herkes Türk Musîkisindeki eserleri iyi dinleyerek müziğimizin komalı seslerine alışmalı ve makamsal kulak dolguluğuna sahip olmalıdır. 1996 yılında Konservatuar eğitimimi tamamlayıp, 1996 / 1997 ' de Öss birinci basamak sınavındaki puanımla özel yetenek sınavı ile öğrenci alan Konservatuarların sınavları için araştırmalar yaptım. Bursa' da girdiğim müzik öğretmenliği bölümünüde kazandığım halde, tercihimi tamamiyle batı eğitimi değilde, bütün müzik bilgilerinin kapsamlı bir şekilde öğrencilere verildiği ve bence Konservatuarların en iyi eğitim veren kurumlarından olan, Türk Müziği Konservatuarlarından yana kullanmaya karar verdim. İzmir / Bornava' daki Ege Üniversitesi Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı / Temel Bilimler Bölümü' nün yetenek sınavına girdim. Konservatuar' da Temel Bilimler adlı bölüme 60 kişi kontenjanı aranmaktaydı. Sınavımı başarı ile verdim ve Konservatuarın Temel Bilimler Bölümüne girmeye hak kazandım. Şerif Muhiddin Targan, Cinuçen Tanrıkorur, Mutlu Torun gibi ud da tavır ve ekolleriyle örnek olmuş ustalarımızın çalım tekniklerini ve eserlerini inceledim ev araştırdım. Beş yıllık yüksek öğrenimim boyunca E.Ü.D.T.M Konservatuarı' nda öğretim görevlisi olan Onur Akdoğu' nun ud metoduyla öğrenimimi sürdürdüm. Ud da çarpmalı ud tavrını öne çıkaran duygulu bir tarz oluşturdum. İzmir Radyosunda ses ve saz sanatçılarınında içinde bulunduğu birbirinden değerli hocalardan eğitim aldım. Akın Özkan, Toygun Dikmen, Dr. Atınç Emnalar, Engin Karadağ, Ufuk Demirbaş, Seher Dilmaç, Dilek Şafak Çakar, Özgen Küçükgökçe bu isimlerden bazılarıdır. Konservatuar eğitimim süresince İzmir, Kuşadası, Aydın, Asos ve Çeşme nin müzikli mekanlarında Türk Sanat Müziği ve piyasa şarkıları okuyarak udumla sahne çalışması yaptım. Ayrıca konservatuar içi ve dışındaki bir çok koraya katılarak repertuarımı zenginleştirdim. Uzun seneler restorasyon ve ud tamiri ile de ilgilendim. Udun tel takımı, göğüs yani ön kapağı eğer kalınsa ses az ve tonu zayıf çıkacağından incelmesini sağlama, burguları akort yapımı için uygun değilse burguların yuvalarına alıştırılması ve bir düzen içinde ayarlanması, udun kapağındaki çizik, leke ve çatlakların giderilmesi, uda göre çalımı rahat ve ud tonunu iyi yansıtan mızrap yapımı, klavyedeki cızırdamaların minimum seviyeye getirilmesi, tellerin udun sapına veya göğsüne doğru çarpmasının engellenmesi bu çalışmaların bazılarıdır. 2002 / 2003 yılında 5 yıllık yüksek öğrenimimi başarıyla tamamladım ve mezun oldum. Ankara' da vatani görevimi tamamladım. Ankara' nın müzik piasasında da sahne çalışmaları yaptım. 2004 / 2006 yılları arasında Bursa' da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı iki ilk ve orta dereceli, birde Anadolu Lisesi' nde müzik öğretmenliği yaptım. Şuan İstanbul / Kadıköy / Bahariye'de Cenk Müzik Dershanesinde, yediden yetmişe tüm müzik severlere bire-bir (özel) olarak şan dersi ( ses eğitimi ) ud dersi, ( müller sistemli ) geleneksel sol klarinet dersi, boehm ile (müller) sistemli sibemol klarinet dersi ve akademik boyutta müzik eğitimi veriyorum.


Ud Dersimiz İçin Gerekenler Ve Faydalı Bilgiler

Kalitesine Göre Ud Seçiminin Yapılması
Ud dersi almaya karar veren bir müzik sever öncelikle kendisine seçtiği bir ud hocasından enstruman seçimi için teknik destek almalıdır. Udu yalnız almamalıdır. Çünkü herhangi bir enstrumanı çalmaya karar verirken o enstrumana yeterli bir ergonomiye sahip olup olmadığını açıklığa kavuşturmalıdır. Ayrıca başlanacak ud seviye ve kalitesi önem taşımaktadır. Ud'ların fiatları, ustasının verdiği emeğe, kullandığı malzemesine ve işçiliğine göre çeşitlilik gösterir. Bu sıralamayı yapacak olursak; 1 ) Sıra bir ud ( en düşük seviye ) 2 ) Orta bir ud ( Orta seviye ) 3 ) İyi kaliteye yakın bir ud ( Çalınabilir seviyedeki ud ) 4) En iyi seviye ( Profesyonel ud ) olarak sıralanır. Ud satın almaya karar verirken bu kriterleri ele alarak vede limit olarak bütçenize hangisi uygunsa ud hocanızla beraber aralarından seçim yapabilirsiniz.


Ud Alırken Nelere Dikkat Edilmeli
Udunuzun burgularının akort yapılabilirliğine ve burguların burguluktaki işçiliğine, sap kısmının düzgün olup olmadığına, ön kapağında herhangi bir deformasyon yani çökme veya kalkma olup olmadığına, klavyesinin ( ses tablasının ) sesleri temiz verip vermediğine, üzerindeki tellerinin kalitesine, çalımdaki ergonomik açılarına ( çalımdaki serlik ) bakılır. Bunların yanında, tellerin sap bölümü ile kafeslere doğru ön kapağa çarpıp çarpmadığının kontrol edilmesi gerekir. En önemliside udun tonunun kalitesine bakılmalıdır. Bunun için bir profesyonel udi desteği almak şarttır.


Ud Çalmaya Başlamak İçin Yerine Getirilmesi Gerekenler
Ud çalmak istemi önce zihinde başlar yine zihinde biter. Tüm enstrumanlar emek ve çaba ister. Ud Türk müziğimizin ana enstrumanlarından birisidir. Ud' un müziğimizdeki yeri hayli önemlidir. Udumuza ne kadar zaman harcarsak okadar verimli olur ve ilerleriz. Nekadar enstrumandan koparsakta o bizi bir çarpımı kadar bırakır ve gerilememize yol açar. Enstrumanımızı severek icra etmeliyiz. Bunun içinde öncelikle o enstrumanın dersini veren hoca ile iyi iletişim kurabilmeniz şarttır. Bire-bir derslerde hocanın öğrencisine olan tavrı tamamiyle yapıcı ve teşfiklendirici olmalıdır. Derslerimde dikkat ettiğim yegane unsurda bu kısımdır. Dersimi seçen her öğrencime rahat, huzurlu ve konforlu bir eğitim sağlamaktayım. Ud çalmayı başarabilmek için öncelikle enstrumanı dersimizde çalıştıktan sonra evinizde kesinlikle her gün veya gün aşırı 1 ila 2 saat zamanınızı ayırarak vericeğim etüd ve egzersizleri tekrar etmeniz gerekmektedir. Dersten derse zaman ayırmadan gelindiğinde derslerimizde bir ilerleme sağlayamayız. Dersi derste öğrenmek ve öğrendiklerimizide özel ve iş hayatınızdan arta kalan zamanınızda tekrar seslendirmek suretiyle her öğrendiğiniz müzik bilgisi ve etüdleri sadece birer kere üzerinden geçmek yeticektir. Disiplinli çalışma sayesinde sürekli bir ilerleme sağlanmış olacaktır.


Cenk Dinçer İle Ne Kadar Zamanda Ud Çalabilirsiniz
Öğrencilerimizden ilk olarak duyduğumuz soru ne kadar zamanda ud çalabilirim olur. Bu soruya benim yanıtım dersime her hafta düzenli olarak devam ederseniz, asgari 3 ay zarfında udun temelini öğreniceksiniz olmaktadır. Bu tamamiyle daha önce udu eline hiç almamış yeni öğrencilerimiz ve ud severler için geçerli bir süredir. Farklı hocalardan eğitim almış olan ud severler için bu süre 1.5 ile 2 ay arasındadır. Ud' da daha önce kendi başına çalışmalar yapmış öğrencilerde ise yine 2 ay zarfında bu temeli sağlamaktayız. Herhangi bir enstrumanı öğrenirken o enstrumanın temel eğitimini almak çok önemlidir. Çünkü temelini doğru öğrenirseniz o enstrumanı doğru icra etmiş olursunuz ve enstrumanınızdan soğumazsınız. İleriye götürürsünüz. Enstrumanı tutuştaki hassasiyet enstrumanda hakim olmanıza götürecek önemli bir yoldur. Benim dersimde enstrumanı kesinlikle doğru tutmayı öğreniceksiniz. Yanlış teknikle öğrenmiş bir müzik severin yanlışını düzeltmek, yeni başlayan bir öğrencimize sıfırdan öğretmekten daha zordur. Ud tavrını vermek için o tavrı iyi analiz etmelisiniz. Ben bu nedenle daha önce ud dersi almamış ud dersi alıcak öğrenci adaylarımıza kesinlikle udu kendiniz kitap veya cd yardımıyla çalışmayın diyorum. İlk önce o enstrumanın tutuş ve enstrumanı icra ediş pozisyonlarını profesyonel olarak bire-bir hocasından öğrenin. Doğrunun yolu birdir. Her enstrumanın sadece profesyonel düzeyde bir tutuş şekli vardır. Bunu seçeceğiniz, eğitim ve performansına güvendiğiniz hocanızla deneyiniz. Enstrumanı dizimize doğru pozisyonda tutabilmeyi öğrenicez. Daha sonra Enstrumanı doğru teknikle tutmayı ve mızrap tekniğinin hem tutuşunu hemde doğru mızrap hareketlerini öğreniceksiniz. Klavye üzerindeki tüm parmak pozisyonlarını, doğru ve olması gereken parmak baskılarıyla seviye seviye öğreniceksiniz. Bu ud' un temel eğitiminin ilk başlangıcıdır. Ud' un temel eğitiminin süresi 2 ile 3 ay zarfında öğretilmektedir. Eğitime yeni başlayan öğrencilerimiz için 3 ay gibi bir zamanda net bir temel tutuş ve mızrap tekniği oluşmuş olucaktır. Daha önce ud dersi almış öğrencilerimiz için kendi çalım tekniklerimi tekrar göstermek suretiyle daha kısa bir sürede öğrencimizin kaldığı seviyeden devam etmesi sağlanmaktadır.


Uda Takılacak Tel Kalitesi
Ud çalımında ud' a takılacak tel unsuru çok önemlidir. Çünkü udun bire-bir tonunu yansıtan üzerindeki telin kalitesiye ölçülür. Galli, PYRAMID, D'addario j 95, La Bella ud için en kaliteli teller arasında yer almaktadır. Bu teller ithal tellerdendir. Yerli ud telleri de mevcuttur. Özellikle satılık udların üzerindeki teller yerli tellerdir. Yerli yapım tellerde udun tonu bire-bir kaliteli çıkmamaktadır. Ayrıca kısa sürede kendini salarak daha da ses kalitesinden yitirmektedir. Bu nedenle ud' da belirli yerlere gelmiş udilerimiz kaliteli ud teli kullanmaktadırlar


Dersimizin İşlenişi Hakkında Detaylı Bilgi
Dersimizde akademik bir ud metoduyla ud eğitimi veriyorum. Metodla ud çalmayı öğrenirken nota kalıplarınıda çok yalın bir dille sizlere öğretiyorum. Metod üzerindeki ud tekniğini kavrama çalışmalarımız belli bir seviyeye geldikten sonra, her ders
, önce basit makamlardan başlayarak makamların 4 lü ve 5 lilerini, dizilerini ve seyirlerini öğretiyorum. Bu makamların karakteristik tüm özelliklerini ( karar, yeden, güçlü, asma kalış ) ud ile kavratarak, öğretilen basit makamda bir de taksim ( emprovizasyon - doğaçlama ) çalışmaları yapılacaktır. Makamın özelliklerine göre çalışılan taksim anlayışının ardından öğretilen makamda Türk Müziği eserlerini, peşrev, saz semaii, longa, sirto' ve zeybek tarzlarındaki çalışmaları notasıyla derslerimizde geçiyoruz...

Dersler bir-e bir (özeldir)
Dersin Aylık Ücreti : 200 TL
Dersin Saat Ücreti : 50 TL dır

Cenk Dinçer Adres : Piri reis mahallesi, Namık Kemal caddesi, Cerrah sokak, Eren tatil sitesi, No : 2, Daire: 1, Darıca / Bayramoğlu / Yelkenkaya / Kocaeli

Web Adresimlerim 1) www.cenkdincer.com
2) www.muzikhocasi.net

Mail Adresim : [email protected]
skype Adresim: cenk.dincer

Telefonlarım
0262 653 17 89
0532 789 80 81
0535 976 92 71
0543 578 91 74
0554 322 69 76

Cenk Müzik
Doğru ve Kaliteli Bir Müzik Eğitimi İçin Görüşelim
CENK DİNÇER (C&D)
CENK DİNÇER
CENK DİNÇER
Yaş Şehir Kayıt tarihi Son ziyaret İlan sayısı
47 İstanbul 7 Nisan 2007 28 Nisan 2019 21:10 25

Eğitim Önerileri

Şan eğitimi veya enstrüman eğitimi

Ders veren: Ud
Merhabalar. Ben Candeniz Yüksekdağ, Gazi üniversitesi Türk müziği devlet konservatuarı ses eğitimi…
Candenizyd
İlana git

7 ay önce

Ud,piano,keman,gitar,ukulele ve bağlama

Ders veren: Ud
kaliteli hocalarımızla hizmete hazırız
bedros
İlana git

2 yıl önce

Ud-Gitar eğitimi almak isteyenler...

Ders veren: Ud
Konservatuar okuyorum ud çalıyorum ilğililere makamlı birşekilde özel ders verebilirim.Gitarda da ge…
Serkaan
İlana git

4 yıl önce

Türk Müziği Anlamında Her Şey

Ders veren: Ud
Kanun, Ud TSM solfej Nazariyatta ileri seviyede kendini geliştirmek isteyen herkesi bekliyorum :)
hsnkocc
İlana git

5 yıl önce

Ud Dersleri Unkapanı Sanat Aylık 250 TL

Ders veren: Ud
Ud Dersi Türk Sanat Müziği'nin olmazsa olmaz enstrumanı ile tanışın. 250 TL / Aylık Konservatuar…
keman-hocası
İlana git

5 yıl önce