Manowar'ın Power Metal yaptığını savunanlar ne akla hizmet ederler anlamıyorum.. Özellikle Power Metal'i ''Gay müziği'' diye adlandıranlar bağnazın önde gidenidir.
Öncelikle Manowar için; Power Metal dediğimiz olay sadece epic konuları ele alan bir tarz değildir. Hatta tam tersine oldukça güncel konuları işler
bkz. Agonizer,Almah,Beautiful Sin,Crown of Glory,Darwater,Khallice
Zannedildiği üzere belirli kalıplar üzerine de yapılan bir tür değildir, oldukça çeşitli öğeleri içerisinde bir çok farklı türü barındırır.. Bunlardan en başlıcası Progressive Metal'dir
bkz.Angra,Evergrey,Shaman,Heaven Raind,Andromeda,Hangar,Grendel,Circle II Circle,Nocturnal Rites,Pagan's Mind hatta Helloween
Manowar,Iced Earth,Nevermore,Savatage,Sabaton,Epica,Circus Maximus,Arthemis gibi gruplar Power Metal yapmıyorlar öğelerini barındırılar
Sonuç olarak Power Metal bilgisi sadece Blind Guardian,Stratovarius,Helloween,Gamma Ray gibi gruplarla sınırlı olanların burada da olduğu gibi abuk sabuk yorumlar yapmaları gayet normal...