sahnedeki gitar amfilerinin kalitesizliği ve bıyıklı gözlüklü kısa boylu suratsız tonmayster kişisinin sahneye çıkan birçok grubun -ve özellikle gitaristlerinin- moralini bozacak ve performansını etkileyecek derecede ters ve umursamaz tavırları sinir bozucuydu.
üzülerek belirtiyorum. katılan grupların büyük bir kısmı gerek seçtikleri şarkılar, gerek grup müziğine bakış tarzları ve performanslarını -öncelik sırasına göre- 1.'ne kadar sertiz' 2.'ne kadar havalıyız' 3.'ne kadar asiyiz' 4.'en anormal, zor ve sıradışı performansı biz sergilemeliyiz' (...) 8.'ortaya çıkan müziğin kalitesi' kriterlerine göre şekillendirme gayretleriyle beni hayal kırıklığına uğrattılar.
Provalar sırasında ortaya konan kişisel seviyedeki enstrumana hakimiyet şovlarının asıl performansta tüm grup halinde yapılan müziğin başarısına ve kalitesine yansımaması da ilginç ve dramatik bir noktaydı. Enstrumana hakimiyet ancak ve ancak grup halinde yapılan müziğin oluşmasında 'yerli yerinde ve öncelikle kişiyi ve enstrumanını değil şarkıyı değerli kılacak şekilde' bir tavırla çalarak gösterilir. Bunun dışında enstruman tekniği üst düzeyde birçok kişi vardı dün BGM'de. Hepsini kutluyorum, başarılar diliyorum. Ancak evde webcamle solo kaydedip youtube'e koymak dışında bir başarı elde etmek istiyorsanız grubunuzun ortaya çıkardığı müziğin 'önemli ve vazgeçilmez bir parçası' olmalısınız ki bunun yolu çok daha farklı disiplinlerden ve bilinç kazanmaktan geçer.
Birkaçı hariç neredeyse tüm grupların sahneden seyirciye ulaşan soundu şarkının belli yerlerinde yükselen bir 'bulanıklık' olarak geldi. Bunun önemli bir sebebi BGM'nin -maalesef- bu tür bir organizasyonda seyirciye kaliteli ses ulaştırmak amacıyla tasarlanmamış olmasıdır ancak birçok grubun meseleye 'salt duygusal' ve mantık ve müzikalite kaygılarını ikinci üçüncü beşinci planda bırakarak yaklaşmış olmalarının da önemli bir sebep olduğunu düşünüyorum. Genel başarı-başarısızlık yorumları da bu tarz bir bakış açısıyla yapılmış. Bunun, çalan grupların bir sonraki aşamaya ya da müzik hayatlarının geri kalanına hazırlanırken hatalarını eksiklerini yeterince iyi görememe, analiz edememe ve belki de daha sonra alacakları daha sivri dilli eleştirilere hiç hazırlıklı olmayıp moral çöküntüye uğramalarına sebep olması bu kadar umut verici grup ve müzisyenin geleceği için kaygı verici.
Tek tek gruplar, seçtikleri şarkıları ne kadar sevdiğiniz veya performansları hakkında yorum yapmadan önce çalan söyleyen dinleyen herkesin bu tür bir öneleştiriyi kendi kendilerine yapmaları gerektiğini düşünüyorum.
Tüm yarışmacılara müzik hayatlarında başarılar.