dave metallica da olduğu dönemler itibariyle öne çıkmıştır ve konser sırasında açılan dave is god yazılarından sonra lars ve james tarafından bu kadar öne çıkması hoş karşılanmamış ve gruptan atılmıştır.Some Kind of Monster belgeselinde de kendisi çok acınası bi şekilde gösterilmiştir ve kendisi yapılan röportajın belirli kısımlarının kesildiğini kendisi de söylemiştir.Dave Mustaine'nin sesini beğenmeyenlerin 2008 san diego blood in water ı dinlemelerini tavsiye ederim.Yazılan şarkılar ve rifflerden bahsetmeye gerek yok sanırım çünkü metallicanın çok bilindik şarkıları dışında o kadar akıcı ve insanı sürükleyen şarkıları yoktur.Fakat megadeth e bakarsak marty friedmanla birlikte ya da dave mustainenin tek bestelediği şarkıların hepsi çok sürükleyicidir ve çalınması bir o kadar da zordur.şarkı sözlerinde de metallicanın bazı şarkıları gerçekten anlamsızdır fakat mustaine nin yazdığı şarkıların hepsi anlamlıdır(peace sells,holly war,rust in peace,wake up of dead,take no prisoners.....).Dave mustiane nin attığı soloların yarısını james atmamıştır ayrıca zorluk derecelerini karşılaştırırsak metallicanın sololarının çoğu basittir master of puppets ,fade to black.. hepsi belirli ve aynı ritimlerle çalınmaktadır.fakat dave mustaine,marty friedman,chris broderick in yarattığı sololara bakarsınız gerçekten efsane sololar olduğunu göreceksiniz.Yaşlandıkça mustaine sesini korumuştur jamese nazaran(blood in water...)