"16 Temmuz 2008'de James Hetfield, albümün adı ile ilgili açıklamada bulundu:
'Death Magnetic, yani en azından albümün adı; rock'n roll şehidi gibi ölmüş olan Layne Staley ve daha birçok kişi gibi, bizim sektörde hayata veda eden insanlara bir çeşit anma olarak başladı. Ve daha sonra konu buradan gelişerek ölüm hakkında düşünmeye ilerledi. Bazı insanlar tıpkı bir mıknatıs gibi ona çekilir, diğerleri ise ondan korkar ve onu uzaklaştırmak isterler. Ve hepimizin bir gün öleceği meselesi bazen gereğinden fazla konuşulur bazen de hiç konuşulmaz. Kimse ondan söz etmek istemez; o sizin oturma odanızdaki büyük beyaz fildir. Fakat eninde sonunda onunla başa çıkmamız gerekir.'"