Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

wah pedalının inceliklerini tam olrak bilen varmı

  • burctankal • 12 Temmuz 2005 03:36 • #477817
    arkadaşlar wah pedalının tam verimli kullanım için ipuçları nelerdir. sanırım pedalı kafamıza göre indirip kaldırmıyoruz değil mi? bilen varsa beri gelsin...
  • kutay__ • 12 Temmuz 2005 04:01 • #477818
    wah kullanımı

    wahwah efektinin amacı gitar sesini filtreden gecirip konusma benzeri bir efekt almaktır.
    funky ritm calarken clean ya da choruslu bir ton ayarla.akorları basarken 6 tele birden vurma. alt üç dört teli ufak ve ritmik vuruslarla cal. sağ elin ritme devam ederken, sol elini akor basılıyken yine tempolu sekilde ufak ufak kaldırıp basarak perkusyon tadını yakalarsın. bu noktada wahı ileri geri oynatarak ayagınla (yine ritm cok onemli) caldıgın riffi süslersin. wah pedalı ortadayken notrdür yani ekolayzıra etki etmez teorik olarak ama pratikte biraz daha parlak ve tiz bir ton olur acıkken. pedalı ileri dogru basınca daha tiz,geriye dogru basınca daha bas ses alırız. ritm çalarken ayak bileğini ufak ufak hareketlerle tempolu kullanmalısın. solo ataken ise caldığın riffi vurgulamak icin daha genis hareketler yapabilirsin tabi.
    wah kullanmak kolay gorunmesine rağmen gercekten uzun calısma ve vücut koordinasyonu isteyen bir hadise. başarılar dilerim.