-
merhaba buradan yanıtını almak istediğiniz terim sözcük müzikle alakalı herne olursa yardım etmek isterim...
-
bakiye ve tanini yanlış hatırlamıyorsam klasik türk sanat müziğindeki aralıklardan. türk sanat müziğinde aralıklar bildiğimiz bemol diyez gibi gitmez belki de biliyorsunuz. örn. do ile re arası 9 eşit aralığa (koma) ayrılır. işte bakiye, tanini de bunlardan. (s)12 ne demek ben de anlamadım, nerede geçiyor?
-
bir soru da benden. dominant 7'li akor nasıl gösterilir?
-
dominant yedili akoru M5(majör beşli)üzerine 3lü minör akorun konulması ile oluşur yani
mi-sol#-si-re gibi
M5=3M+3m akorundan oluşur.:)
-
-
o zaman ben yanlış biliyorum, çünkü dominant yediliyi bemollenmemiş 7'li olarak biliyorum ben.
-
bu konunun kafa karıştırmasının nedeni, normalde yedili diyerek adlandırdığımız ses olarak genellikle b7'nin kastedilmesi.
Do majör Gamını Düşünürsek
Do re mi fa sol la si do
buradaki si için majör yedili denir daha çok. si bemol ise (dominant) yedili olarak geçiyor. si bemol bemol (Bbb=A) ise diminished (eksilmiş) yedili olarak.
kısaca
Do yedili akoru denildiğinde (C7 olarak gösterilir)
Do Mi Sol Sib
Do majör yedili dediğimizde (Cmaj7 olarak gösterilir)
Do Mi Sol Si
Do diminished (eksilmiş) yedili dediğimizde (Cnin yanında bir derece işareti bir de 7 görürüz, burda yapma şansım yok)
Do Mib Solb Sibb (A)
Do minör yedili dediğimizde (Cm7 olarak gösterilir)
Do Mib Sol Sib
akorlarını kastederiz. Tabi ki akor weari,n bahsettiği gibi aralıklarla da tanımlanabilir.
-
yazdıklarınız hakkında benim de bilgim var. ancak ben dominant7 yazmaktan bıktım. şunu bir kısaltması falan yok mu?
-
sadece yedili (7) diye yazdığınızda zaten o anlama gelir. maj7 dediğinde naturel yedili akla gelir. Dominant diye ayrıca yazmanıza gerek yok.
-
Bakınız: http://webmail.csd.net/~rjwsoft/ChordChart.html