Ayrıca müziğin dili sözler diğil notalardır ve dünyanın heryerinde müzik notalarla ifade edilebilir ve dünyada ortaklaşa kullanılan her müzisyenin anlayabileceği tek dil müzik dilidir.Böylece müzik evrensel bir olgudur.
senin beynini yıkamışlar. müzik kültür ürünüdür. 7 tane nota ve bunun türevi sesler var ama bunların porteye dizimi o insanın kültürel bakış açısıyla ilgilidir. evrensel kültür olmaz. kültür, insanın birikimi, o güne kadar içinde yaşadığı toplumdan aldıklarıdır ki benzer kültüre sahip olan insanlar milleti oluşturur. o yüzden evrensel olamaz. müzik de kültürün ürünü olduğundan evrensel değildir. evrenseldir diyen kendi kültürünü dünyaya evrensel diye yutturmaya çalışan sömürgeci zihniyettir.
grup deyince metal olması şart değil. her tür müzik grupla yapılabilir. hem dinleyici kitlesinin kalitesinden bahsetmişsin. benim dediğim de bu zaten. metal müzik bizim kültürümüzün ürünü olmadığı için toplumumuz ilgilenmiyor. bu da doğaldır. pentagram'dan bahsetmişsin. dinledim ama daha ilk albümünde satanist ifadeler taşıyan sonraları biraz alaturkalaşan bir grup o. adı pentagram olan (satanizmin simgesi) bir grubun müslüman-muhafazakar insanları olan bir ülkede herkesçe sevilmesi biraz zor.
Ayrıca hiçbir millet kendi kültürüyle yetinemez , başka milletlerin kültürlerini de bir yerden sonra öğrenir ve benimseyebilir , bu yüzden ortada evrensel bir takım şeyler çıkar ki müzik bunların içindedir.
sen kendi kültürüne sahip çıkmalı onu geliştirmelisin. kendininkini bırakıp, yoksa başka kültürlerle uğraşırsan işte o sömürgecilerin oyununa gelirsin. daha kendi kültürün hakkında ne kadar şey biliyosun onu tart, ondan sonra başka kültürlere bak. kendi kültüründe yeterli şey bilmeden diğer kültürlere yönelirsen, onların esiri ve hayranı olursun. sonra da "dertli ozan, aşık veysel, emrah, dadaloğlu, ıtri, dede efendi, nefi ..." gibilerinin daha adını ve eserlerini tam bilmeden "jimi hendrix, marilyn manson, soad, ozzy, ..." gibilerinin hayat hikayesini okur hale gelirsin. bu garaj'a takılan insanların büyük çoğunluğu gibi...