Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Neden Türkiye'den Dünya Çapında Bi Grup Çıkmıyo

  • asphyxiater • 17 Ağustos 2005 14:58 • #481728
    beni yanlış anlamak ve laflarımı değiştirmek için özel bir çaba mı gösteriyosun bilmiyorum ama düzelteyim.

    ben öncelikle insanın kendi kültürünü bilmesi sonra diğer kültürlere yönelmesi gerektiğini söyledim ki bu olmadığında manzara ortada. senin emrah'ı arabeskçi sanman ise en büyük kanıt. ben yüzyıllar öncesinde yaşamış olan halk ozanı emrah'tan bahsediyorum, karacaoğlan gibi. ama sen popüler kültürdeki emrah'tan.

    rock ve metalle ilgim fazlasıyla var. eline her gitar alan ecnebi lavuğu bilmem ama yerli yabancı çok grup dinlemiş hatta çalmışımdır. pentagram simgesinin gerçekte dişi tanrıçayı simgelediğini sonradan klise tarafından lanetlendiği için satanistler tarafından sahiplenildiğini biliyorum. sorunun özü şu: sen kendi ülkende rock ve metal gruplarını, ibo'yla müslüm'le yarışabilecek seviyeye getirmelisin ki dünyaya açılabilesin. türkiye'nin kültürü buna müsait değil. bu yüzden bizim bu tür müziklerle dünyaya açolmamız neredeyse imkansız. daha bu ülkede bir avuç insanın dinlediği bir grubu dünya çapına taşımak çok hayalci olur. öncelikle ülkende herkesin dinlemesi lazım.

    herşey yayılır. mozart'ın yaptığı türk marşı, mehterden etkilenip yazdığı marş. ama adam benim olan kültürden alması gerekeni alıp kendi kültürünün kalıplarına sokmuş. mozart türk marşını zurnayla, kudümle, defle değil yine kemanla, piyanoyla çalmış. kendi kültürüne uyarlamış. bizimkilerin yaptığı gibi birebir alıp, kendi ellerindekini de çöpe atmamış. ben kopyacılığı bırakalım; kendimizden bişeyler katmak değil, kendimizdekine onlardan bişeyler katalım diyorum. barış manço gibi, erkin koray gibi, 3 hürel gibi, ...

    daha sen karaçarşaftan kavuktan bahsedersen dışarıdakiler seni maymuna çevirir. hem örnek verilir ama japonya'yı örnek al biraz. kendi özünden kaybetmeden başkalarının sana uygun olan iyi yönlerini al. olması gereken budur. yoksa el yapıyo diye her şeyi dışarıdan alıp kendi varımızı onlarınki ile değiştirmek değil. önce elindekine sahip çıkmalısın.
Bu konunun tüm mesajları