Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

sanat sanat için mi?sanat toplum için mi?

  • fizban • 9 Mayıs 2006 12:47 • #498370
    art artis gratia(latince:sanat sanat içindir)

    bu söz söyleneli yüzyıllar geçmiştir heralde..
    sanat sanat için midir gerçekten?
    peki sanatçı ne içindir?
    sanatçının görevi nedir? öncelikle bunu cevaplıyalım. sanatçının başlıca görevi içinde bulunduğu toplumun zevk ve estetik anlayışını geliştirmektir. toplumunu daha yüce bir yerlere getirmektir. ay zaman da ise sanatını geliştirmektir. sanata kendinden bir şey katmalı ve geliştirmelidir ki bu söylediğim özellikle günümüzde oldukça zor.. her şeyden öte bir sanat çevresi vardır, azınlıktır birde toplum vardır, çoğunluktur. toplum eğer sanattan çok iyi anlıyorsa ancak ve ancak sanat sanat içindir sözü söylenebilir. ancak günümüz türkiyesinin toplumunda sanat hakkında pek bir anlayış yoksunluğundan dolayı toplum için sanat kavramı doğmuştur. ki zaten bu tür tartışmalar bu yönlerden gelişmiş ülkelerde pek yapılmaz. nedeni toplumla sanatçının arasında çok büyük farklar-uçurumlar olmamasından kaynaklanır.
    demekki sanatçı öncelikle bu uçurumu kapatmadan sanat için sanat yapmamalıdır. o zaman halk sanata daha da yabancılaşır ve kendilerine "ürün" olarak sunulan saçmalıkları sanat zanneder. saçma sapan kişilere ise sanatçı sıfatı konur.
    ha hiç mi bir sanatçı sanatının gelişimine katkıda bulunmamalı böyle bir ortamda? elbette bulunmalı. ancak zaten bunu başarması içinde bulunduğu toplumunda etkileri düşünülürse oldukça zordur. bunun da örneklerini, türkiyede ki sanatın bu konudaki sıkıntılarını günümüz art forumlarında ya da sanat fuarlarında açıkça görmekteyiz.

    ayrıca bir de yukarda okuduklarımdan başka bir noktaya daha açıklık getirmek istiyorum.
    sanatın sanatçıyı kendi kendini tatmin etmek için yapılması gerektiğini savunanlar olmuş. arkadaşlar bu sadece sanat için geçerli değildir. her iş için geçerlidir. eğer sevdiğiniz bir işiniz olursa bir gün bile çalışmak zorunda kalmassınız demiş konfucius.
    evet her şeyden önce sizi tatmin etmeli sanat ki zaten sanat her insana hitap eder ve her insanı bir şekilde tatmin eder bu o kadar zor değildir. zaten öncelikle egonuz için yapmassanız ne topluma bir şey katarsınız nede sanata...
Bu konunun tüm mesajları