Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Gitar da sound ve setup

• Nickoteen • 7 Temmuz 2003 12:31 • #431163
    Ben U2 nun gitaristi Ace in bulduğu tonlara hastayım. Hakkında yazılmış "Ace's setup" gibi kitaplar olduğunu duymuştum. Konu öyle derin bir konu yani.
    Ne dersiniz? Acaba böyle tonlara ulaşmak için hakikaten çokbinli dolarlar mı harcamak lazım?
    "Ton parmakların ucundadır" lafı bir yere kadar doğru. Ver eline kötü bir amfi ve kötü bir gitar, sonra müthiş tonlar bekle. Olacak iş mi?
    Ne diyorsunuz?
  • Nickoteen • 8 Temmuz 2003 13:43 • #431165
    Tapir adisine yazılı olarak sordumdu, yazılışından emin olmadığım için. Suç onundur. Tapir, gördün mü olm?
    Nası axamlar varmış peki?
  • tapir • 8 Temmuz 2003 14:36 • #431169
    yaw harbiden de edge olm! sen beni yanlış yönlendirdin "axe mi ace mi?" dedin ben de ehven-i şeri seçmişim demek ki ho hah.

neyse bunlar boş, arkadaşın gitarı + boss digital delayi + boss compression/sustainer'ı var ama olay tel kalınlığı, tuşe cart curt gibi bin konuya daha sarih bi mevzudur. tihkat olmak lazım.
  • Nem • 8 Temmuz 2003 14:41 • #431171
    Volümü köklenmiş Vox'ları hesaba katmak lazım bi de :)
  • tapir • 8 Temmuz 2003 14:51 • #431172
    aynen, bak amcam Guitar World ile yaptıı röportta ne diyor?

GW: How did you get those sounds?
    Edge: I actually did a lot of experimentation, chaining up a lot of different simple pedals and finding a way where the pedals themselves would start to interact and create almost an unstable chain of effects. You know, where a single note could take off and set the whole system into sort of spontaneous and continuous sonic development. It was like a lot of compression and distortion mixed with a lot of regeneration on echo machines.
    My approach was to experiment a lot with guitars and effects, and when I'd hit on something wild, just roll the tape improvise within the sound I'd created. A lot of it comes out of a spirit of experimentation in the studio and, sometimes, the rehearsal room. A couple of times I found a chain of effects that was particularly amazing, and I'd take note of what it was and what the settings were, and at different times I'd try to re-use the same chain.
    The 747 sound is one of those particular chains where I use a Digitech Whammy pedal, an old Fuzzface and one of my old echo units. It was really and extraordinary signal chain--all the effects fed off each other. It's hard to explain it, but it's my thing. I love to just play around with sounds in the studio, more than experimenting with parts or styles or anything. That's what I do.
  • kdakan • 11 Temmuz 2003 05:15 • #431176
    guitar player'da eski model tc electronics delay ünitesi kullandığını yazıyordu, fiyatı 1500-2500 dolar gibi olan aletlerden (one of my old echo units dediği de budur heralde)