-
Aa evet çok haklısın... Kurt Cobain??????
-
Bi kere listede mutlaka Death olacak...
-
rock şudur diyebileni kutlarım.metal ve rock karşılaştırmak yanlış olur.müziği kalıba dökmek ise başka bir yanlışlıktır.rock dediğimiz şey şu anda var olan ve muhtemelen buradaki tüm üyelerin dinleği müziği yaratmıştır.nu-metaldi,heavy metaldi,trashdi..vs bunlar rocktan gelir arkadaşlar.fazlada bu ne şu ne diye sorgulamak gereksizdir diye düşünüyorum.dolayısiyle
1.elvis plesley
2.beatles
3.nirvana
4.led zeppelin
5.bunlardan sonrası:)
-
Hala bu saatte Nirvana'yı bu ''belli başlı 5 isme'' sokmaya çalışanlar var... Arkadaşlar yapmayın grupların hakkını yemeyin... Nirvana kim ya?? (pek çok nirvana fan ı beni topa tutucak ama) Nirvana naapmış?? Grunge'ı bulmuş, oleyy... Başka bişey söleyemiyorum...
-
pink floyd
beatles
jimi hendrix
led zeppelin
doors
deep purple
6 oldu ama olsun :)
-
yaw arkadaşlar iyi hoş güzel herkez hoşlandığı müzisyen ve grupları yazmış da bunlar çoğunlukla ufak katkılarda bulunup sükse yapan toplulukları peşinden sürükleyen isimler.katılırsınız herhalde.ne bilim nirvana rock tarihine şekil vermemiştir veya metallica bir mihenk taşı değildir.haaa bunları elbette bende çok çok fazlaca dinlerim o başka..jacksparrow başka bişi sormuş..nemi ??
Elektirikli gitarı ilk kullanan müzisyen T. Bone Walker'dır.bu adam bir blues müzisyeni ama rockın doğmasına sebep olmuş.Daha sonra gelen tüm gitaristleri etkilemiştir.Sonra bluesçular rocka geçişteki son tür olan r&b u oluştururlar.Elvis presley r&b ile country yi kaynaştırıp rock'nroll u yaratmış Chuck berry ise önceki tüm gitaristleri sentezleyip ilk rock gitaristi olmuştur.1950 sonlarında rock'n'roll ömrünü doldurduğu Chuck berry hapiste Elviste askerde olduğu sırada bir adam çıkar sahneye Bob Dylan ve bob özellikle ingilizleri etkileyerek Beatles, Rolling Stones, Animals gibi rockın ana arterlerini çizecek grupların çıkmasına sebep olur.Aralık 1965'de rockın önlenemez yükselişi başlar.cream grubu tamamen rocknroll dan ayrı bir sentez yakalar.ve dünyanın en iyi gitar virtüözünü eric clapton ortaya çıkarır.Pink Floyd, Deep Purple, Led Zeppelin rockın ucundan tuttuğunda ise rock zirve yapar.1965-1970.İşte punk rock tam bu sıralarda kendini gösterir. Punk da diğer hiçbir rock türünde görülmeyen şiddet, kargaşa ve kaos vardır. Punk, rock'ın karanlık kanadını gözler önüne sermiştir. 60'lı yıllarda Newyork'un garaj gruplarından çıkan Velvet Underground Punk'ın ilk tohumlarını atan grup olarak gösterilebilir. Ancak bu görüşü ilk punk topluluklarından biri olan Sex Pistols kabul etmeyerek tepki göstermiştir.80'lere gelindiğinde bir çok rock müzik türü icra halindeyken bir Heavy Metal patlaması yaşanır. Bence Heavy Metal müziğini anlatan en iyi sözcük "kargaşa" dır. Bütün Heavy Metal gruplarının faaliyet alanları farklıdır. Bu müzik türünün içinde komünizm,faşizm, anarşizm, devrimcilik, sadizm gibi biribirinden çok kopuk anlamları bulmak mümkündür. Heavy Metal bu çok renkliliği sayesinde bir çok alt dallara ayrılmıştır. Fakat hepsinde ortak olan bir şey vardır; küfür. Kimi devlete kimi siyahlara kimi tabulara küfür eder ama muhakkak küfür eder. 90'lara gelindiğinde beklenen yeni rock anlayışı Amerka'nın Seatle adlı kentinden gelir. Bu kentte kurulan garaj gruplarının önce Amerikaya sonra bütün dünya ya açılması ile birlikte bir "grunge" çılgınlığı yaşanır. Hele Nirvana'nın Nevermind albümü bu yeni, alternatif rock'ı bütün dünya ya kabul ettirir. Bugün Pearl Jam,Soundgarden,Faith No More,Red Hot Chilli Peppers, Therapy gibi gruplar sayesinde rock tekrar bir canlanma içerisine girmiştir....
özetliyecek olursak..Bence kalın hatlarla rock müziğe şekil verenler;
1-T Bone Walker
2-Elvis Presley
3-Beatles
4-Cream
5-Led Zeppelin
-
1- chuck berry -> blues'u sadece zencilere ait olan onlara hitap eden folk diyebileceğimiz bir müzik formundan popüler olan rock n roll a cevirerek beyaz dinleyicilere ulaşmayı başardı.
2- jimi hendrix -> yeniliklere açık kişiliği, inanılmaz tekniği ve zamanının çok dışında olan yorumu sayesinde müziğin kalbi olan ingiltere'de büyük başarı sağladı ve sayısız müzisyenin ufkunu açtı.
3- freddie mercury -> insanüstü bir ses. eşsiz bir yorum. aşılması daha çok uzun zaman isteyen bir dev.
4- david bowie -> başarıyı yakaladıktan sonra orda kalıp aynı şeyleri tekrar etmek yerine. her albümünde bambaşka bir kimlikle insanların karşısına çıktı ve bir sonraki çalışmasının nasıl olabileceğini kimse ucundan bile tahmin edemedi.
5-angus young -> keyifle birbirinin aynısı 13 albüm yaptığını söyleyen mütevazı gitarist. sayısız gitaristin onun gibi çalmak için ruhunu şeytana bile satmaya hazır olduğu gitarist. teknik olarak ulaşılabilir yerlerde dolaşsa da zamanında hard rock'un sınırlarını belirleyen o olduğundan, üstüne gidilmemesi gereken bir şahıs. :)
(bu liste cok subjektif yorumlar iceriyor farkındayım.)
-
Kronolojik sırayla yazarsak bence:
1.Muddy Waters,Chuck Berry
2.Bob Dylan
3.Jimi Hendrix
4.Ritchie Blackmore,Ronnie James DİO
5.Led Zeppelin,Pink Floyd,Black Sabbath,Rolling Stones
Guns&Roses , Metallica ,Kurt Cobain Tarihe şekil vermişlermidir bence tartışılır.Kesinlikle çok sağlam ve tarz sahibi olduklarına katılırım ama bunlar gibi sayılabilecek birsüsrü gurup var.
Bence şekil verenler yukarıdakiler diğerleri birer kilometre taşıdır diyebiliriz bence.
-
haklısın yaa DEATH
-
çok eskilere gidersek metallica nirvana filan deriz..ama 98 ve sonrasını şekillendiren kesinlikle deftones tur..istediğinizi söyleyin..bugün oluşan nu-metal varlığını deftones(ki nu metal yapmasa da) a borçludur