Bir Crimson Gecesi

Bölümler
Yazan: radyokafa
Tarih: 15 Mart 2007

Güzel bir şehirde yaşıyorsunuzdur. Güzel bir işiniz, güzel bir çevreniz, güzel arkadaşlarınız vardır. Her şey yerli yerindedir. Gayet güzel bir hayatınız vardır; normal, rahatsız eden uyarıcıların olmadığı, birbirine benzeyen ancak hiç de sıkıcı olmayan, hatta çok da keyifli günlerdir. Sonra…

O kadar çok şey duymuştum ve okumuştum ki haklarında, artık gidip dinlemek farz olmuştu. 2006'nın Ekim ayıydı. Daha ne klip var ortada ne albüm. 'Bir grup ne kadar güzel çalabilir, ne kadar keyifli olur, ne kadar eğlendirir diyeceksin şimdi değil mi?'. İşte ilk gazı veren söz buydu, duyduğum ve okuduğum o kadar şeyden sonra çok sevdiğim ve müzik zevkine çok güvendiğim bir arkadaşım tarafından bana söylenmişti ve akabinde de muzip bir şekilde gülünmüştü. Daha fazla bu olaya uzaktan seyirci kalmamak gerekiyordu, yakınlaşmak lazımdı.

Örnek 1: Bir Crimson gecesi.


Daha gösteri başlamamıştır. İzleyiciler gelmiş, yavaş yavaş demlenmeye başlamışlardır. O gece hangi Zakkum parçalarının ve hangi cover'ların çalınacağı, forum ahalisinden kimlerin o akşam orada olacağı, o hafta içinde forumda nelerin olduğu konuşulmaktadır ve tabii en önemlisi bu gecenin ne gibi bombalara gebe olacağı merakla beklenmektedir. Grup sahnedeki yerini alır; gitarlar, bateri, klavye elden geçirilir ve müzik başlar, hemen akabinde Yusuf Demirkol seyircilerin arasından süzülerek sahnede arz-ı endam eder.

Gösteri başlamıştır. Başlayan şarkı Radiohead'den, Suede'den veya Morrissey'den gelebilir, bugüne kadar Zakkum hakkında birşeyler okumuş olan herkes bunu tahmin edebilir elbette ki. Peki o başlangıç şarkılarından birinin Shudder To Think'ten Hot One olabileceğini de tahmin edebilir misiniz? Ben edemezdim. Sonra diğer şarkılar gelir. Bazen gelen şarkıdan (örneğin Coldplay'in Yellow'undan) sıkılır Yusuf ve 'öff bu şarkı çok bayık' deyip Rage Against The Machine'e geçilebilir.

Açık sözlülük hat safhadadır, 'biraz da tam bildiğimiz şarkıları çalalım' diyebilir, onu sahneden indirmek istemeyen izleyicilerine 'ama çok çişim geldi benim' de diyebilir, gider gelir ve programın uzatmalarına geçilir. Şarkıların (şarkıdaki vokalin değil) cinsiyetine göre Yusuf'un cinsiyet değiştirmesi durumu da mevzu bahistir. 'I just wanna be your woman' diye haykırırken onun bir 'woman' olabileceğini düşünebilir misiniz? Peki ya Deus'un gayet sakin olan 'Roses' şarkısını Zakkum'dan dinlediniz mi? Yusuf'un güllerin yapraklarını paramparça etmesine, 'thank you for the roses' cümlesini hangi biçimlerde ve ne gibi şekillere girerek söylediğine tanık oldunuz mu?

Sahne içi kapışmalar ve sahne önü ile sahne üstü arasındaki birbirine düşürme çalışmalarına da değinmeden geçmemek lazım tabii. Sahne üstündeki ve sahne önündeki hiç bir olay kaçırılmamaktadır ve şova dinleyiciler de dahil edilmektedir, hatta kendinizi sahne üstünde şarkı söylerken bulmanız an meselesidir, bir bakarsınız ki sahnede 'Where's My Mind' söyleniyordur izleyicilerden biri tarafından. Şarkı araları 'ince ince' işlenirken siz de Yusuf'un güzel kahkahalarını izleme şansına erişebilirsiniz. Cümle aleme yetişen, her türlü muzurluğa hazır Yusuf'un ortalığı birbirine katması ve sonra herkesi peşinden sürükleyen -ve ilgili kaslarda ağrıya yol açan- kahkahası! O ne güzel bir gülüştür, o ne şuh bir kahkahadır, şuh bir kahkaha bir adama bu kadar mı yakışır? Yakışır!

Seyirciyi gördükten sonra bu ortamın güzelliğinin sahnedeki gruptan mı yoksa grubu izlemeye gelen hayranlardan mı kaynaklandığını çözmeye uğraşabilirsiniz bir süreliğine. Ama aslında cevap ortadadır: Seyircisi Yusuf'a, Yusuf da seyircisine tapmaktadır. Siz hiç seyircisine çikolata dağıtan, 'dünyanın en güzel kızları, en güzel erkekleri, hoşgeldiniz!' diye program açan bir vokal gördünüz mü? Peki Yusuf'u görür görmez ortalığı yıkarcasına alkışlamaya başlayan seyirciyi?

Yorum yazın

Yorum yazmak için üye girişi yapmak gerekiyor.
Üyeyseniz giriş yapın, değilseniz üye olun.
  • hiç bir sey yapmayan butun gun internet basında oturup o site senin bu site benim diye gezinen yurdum insanları yıne bişeyleri begenmiyor elestiriyor ha ha ha kolaysa birader yapacan ve de iyiyle kotuyu ayıracak algıya da sahip olacan
    Üye
    masterD
    Tarih
    14 Nisan 2009 00:00
  • "hipokondriyak" klibi
    http://www.vimeo.com/3572310
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    19 Mart 2009 00:00
  • arkadaşım bu ne yaa
    insanlarımız bu kadar kült kafalımı yaa
    makaleyi yazan arkadaşım sağol kalemine sağlık bu tarz yazılara ihtiyacımız var sen devam et
    bu kadar ön yargılı olan kişiler için boşuna çaba sarf ediyoruz.ama bu makale ve grup bu kadar hakareti hak etmiyor bence
    evet grup bazılarımızın tarzına gitmeye bilir ama bu hakaretler çok çok çok fazla
    herkezin biraz saygı kurallarını bilmesi gerekiyor
    yoksa durdurulamaz bir hal alıcak
    Üye
    tılsım deniz
    Tarih
    9 Mart 2009 00:00
  • makaleyi yazan kişinin yerli bir radiohead keşfetmiş olma sevincinden ve heyecanından dolayı "ikna edici" yazılmış bi makale , zaten herkes herşeyin farkında...Makale yazarı bile farkında ;bu psikoloji içerisinde grubu kötüleyenlere cevap vermekten çekinmiyor...Ne diyelim , çikolatası bol olsun...
    Üye
    _nemo_
    Tarih
    5 Şubat 2009 00:00
  • Taklıt fılam bu adamlar kendılerı bısıler koymuslar karıstırmıslar sentez yapmıslar kıskanmasın kımse sızde sentez yapında unlu olun xD allahım ya

    yuruuuuu beahh zakkkuummmmm yolaa devam =)
    Yusuf bı tanedır yusuf =)
    Üye
    Nıckım Onemsız
    Tarih
    30 Kasım 2008 00:00
  • Albümlerindeki 7 beste "vokal melodisi ve gitarlar komple şekilde " Morrissey şarkılarından kopyadır.
    İnanmayan araştırır bakar.
    Üye
    jiwago-
    Tarih
    7 Kasım 2008 00:00
  • şarkıları eylencli ....laylaylom.. çikolatayı sevenler dinlesin madem çook ezildi :))
    Üye
    ozbüyücüsü
    Tarih
    14 Ağustos 2008 00:00
  • alışmıştık da tam tavsiyelere, kendimizi tanımaya.

    hay allah yazık oldu.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    23 Temmuz 2008 00:00
  • aferin.
    Üye
    orta radyokafa
    Tarih
    23 Temmuz 2008 00:00
  • "azauzahzaz Wallahi" çok komiğizdir öyle işte.
    Üye
    orta radyokafa
    Tarih
    23 Temmuz 2008 00:00
  • sağlam olmak!! hmm teknik bir terim mi bu?
    Üye
    orta radyokafa
    Tarih
    22 Temmuz 2008 00:00
  • soner'in, yaptıkları albümü (yani yaptıkları "işi") hiç sakin dinlemeyen birine tanımlaması istendiğinde sezen aksu ile radiohead arası bir albüm demesini hiç mi hiç bilmemek...

    ancak, tavsiye filan etmek...
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    22 Temmuz 2008 00:00
  • bundan en fazla 1 sene öncesine kadar sakin solisti onur ve gitarist özdemir'in zakkum konserlerinde en önlerde zıpladığını bilmemek...;)
    Üye
    orta radyokafa
    Tarih
    22 Temmuz 2008 00:00
  • benden de sevgiler ve saygılar olsun sana sayın baalgam arkadaşım.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    21 Temmuz 2008 00:00
  • hop hop zakkum top zakkum
    Üye
    yearning
    Tarih
    21 Mayıs 2008 00:00
  • bir grubu "pohpohlayan" bir yazı yazıldığında, o grubun müziği basite indirgenmiş oluyor.

    o zaman şimdiden belirteyim, ilerleyen zamanlarda sakin'in müziğini ve sahne performansını da "basite indirgeyeceğim".
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    20 Mayıs 2008 00:00
  • Herkesin bir tarzı var. Bende sevdiğim grup hakkında bir makale yazsam göklere çıkarırım. Norther'i mesela. Makaleyi yazan radyokafa da sevdiği grubu gayet güzel bir üslupla anlatmış ne var bunda ?

    Metalciler Zakkum'u sevmez, ama eleştirinin dozu olmalıdır..
    Üye
    linde_
    Tarih
    13 Mayıs 2008 00:00
  • zakkum dinlediğim en özenti ( yani kişiliksiz) gruplardan bir tanesi. 3-5 grubun sevilen kısmını alıp bir grupta toplamak o grubu diğerlerinin gücünde yapmaz.

    haricinde mzendikleri kişiler gibi müzik yapmaya çalışıyorlar ancak parçalar çok yapmacık ve saçma ve mantıksız. ve kötü.
    Üye
    AnakinSkywalke
    Tarih
    13 Mayıs 2008 00:00
  • bilmem ki nerede acaba o gruplar? biz de görmek isteriz bu sayfalarda.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    13 Mayıs 2008 00:00
  • Tebrikler çok güzel bir makale olmuş arkadaşım .. Anlamadıgım bişeyi sormak istiyorum. Neden müzik ve inanç birbiriyle karıştırılıyor? ya da şöyle sorayım ; müzik bir inançmıdır ?
    Üye
    ZehirliPan
    Tarih
    30 Mart 2008 00:00
  • zakkum dinleyen den utanıyorum wb. nasıl bi tepkidir yaa:D hocam seversin sevmessin dinnersin dinnemessin kimsenn umrunda diilde hani bende sevmem ama kalkıp böyle ezik cümleler kurmam dinleyen dinner:D çoluk çocuk lafları etmeyelim
    makale güzel olmuş ama izlenimini beyendim
    Üye
    mutantt
    Tarih
    24 Mart 2008 00:00
  • Raindog ? yavşaklık hat safhada..
    Üye
    _FaLaGaR_
    Tarih
    22 Mart 2008 00:00
  • valla dınleyen arkadasları ayakta alkışlıyorum :=(( ...yazık bu genclıgın dustugu durum grubu ılk duydugumda cok güldüm.. Bu ne lan dedım zarkkum mu bıber mı ne haltsa bıde tv de rast geldı vıdeo su cıkolatamı nedırse calan adamlara helal olsun valla cok şamata gırgır bol paso guldum...hey allahhammmm... zakkum sen benı guldurdun allahta senı guldursun ...:d:d:d:
    Üye
    mcrae
    Tarih
    31 Ocak 2008 00:00
  • Yazabilecekleri başka birşey olmadığı için tek bildikleri şeyi 'çalıntı'yı yazmaktan yorulmadılar. Daha önce başkası yazmış, şimdi kendisi de yazınca daha fazla çalıntı oluyor sanıyorlar galiba. Özellikle küfür edip, büyük harflerle filan yazınca Zakkum daha da çalıntı işler yapmış oluyor. Varsa diyeceğiniz, anti-Zakkum bir makale yazın. Belki o zaman düzgün cümlelerle okuyunca yazılanlar anlamsız gelmez, haklı bile çıkabilirsiniz.

    Garaj yönetimine teşekkür ederiz. Anında müdahaleleri nedeniyle ;)
    Nerde olurlarsa olsunlar, yetişiyor adamlar :D:D (belki de vekilleri)
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    30 Ocak 2008 00:00
  • Tanımadıgınız dinlemediginiz insanlar kisiler hakkında yorum yapmayın lutfen.. Eger dinlemek istemiyorsanız sizi zorlayan yok.. Ama dinleyene de saygı gostermek zorudasınız.. Nedir bu calıntı sevdası??? kimden, neden calmıslar???
    Üye
    piglet_bass
    Tarih
    28 Ocak 2008 00:00
  • Bu yazıyı okuduktan sonra tanıştığım bir grup...Hipokondriyak'ın etkisindeyim hala.Mükemmel bir parça.(Böyle bir etkiyi Anathema-Lost Control'de yaşamıştım daha önce)

    Ayrıca radyokafa Bu Da Benim James Hikayem'den sonra okuduğum ikinci yazın ve ciddi anlamda kelimelerinle atmosfer yaratabiliyorsun.Bu işi ciddi anlamda yapmayı düşündün mü ya da yapıyor musun?

    Çok keyifli bir yazı,teşekkürler
    Üye
    -TeUFeL-
    Tarih
    5 Ocak 2008 00:00
  • Hiç ısınamadım bu gruba dinleyene saygım sonsuz ...
    Üye
    rockersinn
    Tarih
    4 Ocak 2008 00:00
  • Defol Zakkum! Çalıntı bi emek ne kadar saygı duyulası olabilir ki?
    Üye
    Jeff
    Tarih
    18 Aralık 2007 00:00
  • ilk çıktıkları zaman sevinç yumağı olmuştuk fakat hayal kırıklıkları çaldı kapımızı; keşke morrissey dinlemeseydik, placebo'ya bağlanmasaydık dedik. yazık oldu... ayrıca yusuf'un mikrofonuna astığı tüyden yapılma sicim, manic street preachers'ın basçısı nicky wire'ın yaklaşık olarak on seneden beri kullandığıdır. yazık...
    Üye
    Richey
    Tarih
    6 Aralık 2007 00:00
  • Hipokondriyak nasıl bir şarkıdır? tarifi yok...anlatım gücü çok yüksek ve dinlediğim zaman bir acayip oldum...saygım vardır her zaman emeğe ve sanata...
    bazı arkadaşlar bazı şeyleri henüz idrak edemedikleri için bodozlama bir şekilde eleştiri yapmayı seviyorlar...keşke Türkiye'de yapılacak her şey sanatçıya kalsaydı...
    Üye
    Heavymental
    Tarih
    15 Ekim 2007 00:00
  • tmm grup müzik olarak pek bi anlam vermiyo ama anlamadığım nokta bazı arkadaşlar yok biz daha iyi yiz yok daha iyi gruplar var elbetteki var ama sonucta bi emek saygı duyulması gerekir turkiye de herkes özeniyo 1-hayko(marliyn manson)2-zakkum(placebo)daha çok var ........
    Üye
    walek
    Tarih
    14 Ekim 2007 00:00
  • yumuşak bi grup fena değil
    Üye
    kare-te
    Tarih
    12 Ekim 2007 00:00
  • Bişey yaptığınızdan bahsediyorsanız çıkın ortalığa sizide görelim... hadi zakkum şöyledir böyledir, hadi zakkuma alternatif gösterin ? yok. E o zaman susun isteyen istediğini dinlesin.
    Üye
    SlipknotSlave
    Tarih
    7 Ekim 2007 00:00
  • bu memlekette kendi tarzı olan rock grubu var mı ? bu ülkede özentiler yüzünden müzikten gitardan soğuyacağım yakında
    Üye
    Blindfold
    Tarih
    6 Ekim 2007 00:00
  • Zakkum Dünyadaki en kötü ve müzikalite olarak en iğrenç rock grubudur.En kötü gruptan daha kötüdür.Onlardan çok daha iyi,onlara 5 basacak arkadaşların önünü açsınlar bari bu çileye son verip.Defol Zakkum! Müzikten bir habersiniz! Morrisey, Placebo çakmaları sizi!
    Üye
    rollingrororo
    Tarih
    26 Eylül 2007 00:00
  • yürü beah zakkum
    Üye
    coming_soon
    Tarih
    11 Eylül 2007 00:00
  • zakkum dinleyenlerle aynı havayı soluduğum için dahi utanıyorum.
    Üye
    ruhibey
    Tarih
    7 Eylül 2007 00:00
  • Çaldık köşeye koyduk Zengin olduk hesabı..
    Üye
    benayy
    Tarih
    21 Ağustos 2007 00:00
  • parçalar, duruş, klip herşey çalıntı...
    komik =)

    RNDG denen açılış parçası, placebo'nun bulletproof cupid'ine ne kadar da benziyo
    aaa b.cupid'in de sözleri yok! aaa b.cupid de placebonun albüm açılış parçasıydı! ay aman ne tesadüf!

    morrisey de first of the gang'i, çikolata'dan çalmış (!) yoksa sanmıyorum ki zakkum, kimsenin parçasını araklasın... hatta muse klavyeleri de bu parçaya yanlışlıkla konmuş... yapmazlar öyle şeyler =)

    çok komik çoook =)
    kendi kendini rezil etmenin yeni yolu
    Üye
    CaglarS
    Tarih
    19 Ağustos 2007 00:00
  • Hiç kanım ısınamadı gayet itici grup gibi geliyo.Nedense bende nefret ediyorum..
    Üye
    Metalist_Boy
    Tarih
    15 Ağustos 2007 00:00
  • bence farklılar çıkışları kötü oldu ama albümleri güzel bence!herkes bişeylerden etkilenmiştir!napalım olmayan şeyi mi bulalım!ama yok öyle bişey!!çikolata hariç bütün şarkıları güzel!psikolojik olarakta etkili!devamını bekliyorum!!
    Üye
    maviadam1985
    Tarih
    12 Ağustos 2007 00:00
  • @ DreamOfGrave

    :) en azından albümü dinleyip de yorum yazmışsın, teşekkür ederim.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    31 Temmuz 2007 00:00
  • bir sarkısı su an aklıma gelmiyor adı ama Morrisey * first of the gang in aynısı ne yazıkki vokalinden müzik altyapısına kadar bilen bilir ; cogu parcalarında ki sözler placebonun nerdeyse türkce hali ve sarkı yapısı da nerdeyse birebir kopya halinde ve bu albümü hazırlayan insanların hiç mi müzik kulağı yok ki kardeşim siz adamın sarkısını %90 aynısını yapmışsınız diyecek bütün albümü dinledim ve her parçalarında çalıntı denilecek kadar etkilenme mevcuttur kendilerini bulurlar ve taklit olmayıp kendi müziklerini yaparlar umarım..
    Üye
    DreamOfGrave
    Tarih
    29 Temmuz 2007 00:00
  • kapat perdelerini çok sevdiğim bir şarkıdır, ancak aldığımız duyumlar zehr-i zakkum'dan sonra ahtapotlar'a klip çekileceği yönünde.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    3 Temmuz 2007 00:00
  • kapat perdelerini şarkısına klip gelsin
    Üye
    ULKU
    Tarih
    27 Haziran 2007 00:00
  • Zakkum'un ikinci klibi Zehr-i Zakkum'a geliyor.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    26 Haziran 2007 00:00
  • Valla açıkça söylemek gerekirse ben bu grupta bir şey bulamadım. Yolları açık olsun ama ben pek dinlemek isteyeceğimi sanmıyorum. Gerçekten kendi tarzlarını oturtup bir şeyler yaparlarsa tekrar düşünürüz. Tabi onları dinleyen ve beğenen arkadaşlara da saygılar bizden...
    Üye
    jazzbuzz
    Tarih
    7 Haziran 2007 00:00
  • emeğe saygı SONSUZ.devam yusuf sen kendi yolundan şaşma;)
    Üye
    teo-man
    Tarih
    7 Haziran 2007 00:00
  • Vay vay vay.. yorumlara bak. Yeni soluk getirmiş miş, süpermiş, ortalığı yıkıyoryormuş... Bırakın bunları yaa. Adamların (!) ne olduğunu çok iyi biliyoruz. Anlayan anladı.
    6 Haziran 2007 Çarşamba | Yazan: damien


    Anladik kardesim anladik Adamlar secimini yapmislar sana ne!?!?! anlamiyorum müzikle adamin özel hayatini ne karistiriyosun allam yaa cok sinir olurum böyle insanlara
    Üye
    Hörsturz
    Tarih
    6 Haziran 2007 00:00
  • Vay vay vay.. yorumlara bak. Yeni soluk getirmiş miş, süpermiş, ortalığı yıkıyoryormuş... Bırakın bunları yaa. Adamların (!) ne olduğunu çok iyi biliyoruz. Anlayan anladı.
    Üye
    damien
    Tarih
    6 Haziran 2007 00:00
  • fazla söze gerek yok zakkum dedikleri grup bence gereksiz bi topluluk çok boş geliyor sansasyon sayensinde biraz yükseldiler ama manga ilk çıktığındada böyleydi şimdiki durumu ortada aynı albümü 2.albüm diyerekten yutturmaya çalışıyorlar :D:D:D
    Üye
    Strongest
    Tarih
    29 Nisan 2007 00:00
  • grup hakkında detaylı bilgi sayfanın üst tarafında ve internet üzerinde bir çok başka sayfada mevcuttur. özel hesaplaşmalar için özel mesaj denilen özellik kullanılmaktadır. daha hala bunu öğrenemediyseniz "cehalet"le ilgili neyin tartışmasını yapacaksınız bilmiyorum, kimsenin bilmeyi istediğini de sanmıyorum. konu zakkum'dur, saptırmayalım.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    27 Nisan 2007 00:00
  • Olmamış bir grup daha cd raflarındaki yerini aldı hayırlı uğurlu olsun...
    Üye
    Spider-Man
    Tarih
    17 Nisan 2007 00:00
  • Hala İzmir'e gelmedikleri için kızgın olan bir dinleyiciye aittir.

    ...demiştim.

    Artık "kızgın" değilim çünkü 27 Nisan akşamı Ooze Venue'deler. Hatta 25 Mayıs'ta da aynı yerde konser verecekler.
    Üye
    radyokafa
    Tarih
    16 Nisan 2007 00:00
  • not : gergedan lakablı kişi benim... :))
    Üye
    karakutu
    Tarih
    9 Nisan 2007 00:00
  • gergedan kardeşim; eğitimin zayıf, kelime haznen kısıtlı ise biraz okuyup yazmanı tavsiye ederim, cehaletini bağırmanı değil :).
    Üye
    -Nox-
    Tarih
    8 Nisan 2007 00:00
  • -nox- a tamamiyle katılıyorum... ayrıca sanırım tiplerinden mütevellit inanılmaz bi ön yargı içerisindeydim gruba(olumsuz anlamda) dinledim ve kendimi bu haklılığım konusunda bir çikolata ile ödüllendirmeliydim fakat artık çikolata yemiyorum(zakkumdan önce ; zakkumdan sonra)...
    Üye
    T-rock-TOR
    Tarih
    2 Nisan 2007 00:00
  • bu adamın söylediği bir şey yazıyodu bir dergide "Ben ne kadar Brian Molko'ysam, Brian Molko da o kadar Yusuf Demirkol" gibi birşey. Bunu okuyunca gözümün önünde üstüne komik bir kostüm geçirmiş, elindeki tahta kılıcı sallayarak "Ben He-Man'im" diye bağıran bir velet canlandı nedense:) Her neyse gruba bir antipatim olmasa da o çikolatadan anladığım kadarıyla pek gereksiz işler yapıyorlar ama ne diyeyim eğlensinler kendi aralarında:)
    Üye
    amylynnlee15
    Tarih
    31 Mart 2007 00:00
  • :))))
    ciddi ciddi arzuların ve nefsin iyi törpülenmesi gerek bu mertebeye ulaşabilmek için.
    "makale" de ki anlatıma dikkat et yalnız hocam, zakkum'dan ziyade yusuf kardeşimize inceden bir gönül selamı var gibi tınlıyor.dikkatini çekerim; davulcuda ne temiz bir çalım, o ne güzel tuşe, gitaristte armoniyi yemiş bitirmiş dayadıkça dayıyor bizi bizden alıyor tarzı tespitler yok.evde winamptan takılacağımıza radiohead'i yusuf hafızdan dinleyelim, gönülleri çoşturalımın ötesi yok yani iyi bakarsan.yazan kişide gayet dürüst aslında, hep coverlardan dem vurmuş, ah çikolata'yla kendinden geçen bir kitleyi hayal etmesi zor zaten :D
    sevgiler,mutluluklar
    Üye
    -Nox-
    Tarih
    30 Mart 2007 00:00
  • budizmde dünyaya sırt çevirme, kendini dünya nimetlerinden arındırma, acı çekme, çilecilik gibi ibadete yönelik yaşam tarzları mevcuttur. işte ben de bu nedenle, zakkum grubunun hayranlarının hayranıyım. adamlarda resmen karşılıksız, sebepsiz ve yer yer tasavvufa yakın bir sevgi yer almakta. bu yüzden zakkumu, nirvanaya ulaşma mertebesindeki en zor ve en son derece olarak görüyor, ve zakkum hayranlarını nirvanaya ulaşmış olan, üst insanlar olarak görüyorum..
    Üye
    Leviathan
    Tarih
    30 Mart 2007 00:00
  • ya böyle grup olmaz ya tam ... ne bu resim filan peh
    Üye
    mavi-yol
    Tarih
    28 Mart 2007 00:00
  • bu tür gruplar beş para etmez tamam emeğe saygı ama bu tarz olmaz vokal resmen ...... bence bu grup dinlenmez
    Üye
    walek
    Tarih
    25 Mart 2007 00:00
  • ha unutmadan coculara yaslılara ve hamilelere bu gurubu izlettrmeyin ve dinletrimeyin kadına cocuk düsrtür bu grup):):):):)
    Üye
    muratSEZGIN
    Tarih
    23 Mart 2007 00:00
  • hakikaten herşey bir yana, insanlar üzerinde bıraktıkları bu hipnotik etkiyi takdir etmek lazım :)
    dünya üzerinde hali hazırda icra edilen sahne ve gösteri sanatlarından bihaber insanların, sahne şovu dedikleri olayı savunuşuna bakıp dinleyici filtrasyonu ile ilgili yanlış düşüncelere kapılabilirsiniz.ama kapılmayın, kavramsal sanat yapıyor bu arkadaşlar, öyle herkesin anlayacağı birşey değil gidip "zakkum şoku" yemeniz lazım.
    ben o şoku yazıyı okuduktan sonra yedim zaten hocam sen ne diyorsun :) şu yazı ve yorumlar üzerine tez yazılabilir, fırsatı olan değerlendirsin bence.
    Üye
    -Nox-
    Tarih
    22 Mart 2007 00:00
  • makale ilgili yorumu unuttuk... Alkışlıyor, önemli yerlerin altını çiziyor, imzalıyorum ne diyeyim.. Yazan arkadaşımız bize birşey bırakmamış.... Sakin olun, kendinize Zakkum için şans tanıyın... Pişman olursanız sonunda aha ben buradayım gelin istediğinizi söyleyin :)
    Üye
    staley
    Tarih
    20 Mart 2007 00:00
  • 99 yılından beri keyifle dinlediğimiz eski-Raindog yeni- Zakkum'un albümü de hepsi sıfır hatalı şarkılardan oluşuyor... Dinlerken şunu da geçeyim dediğim bir şarkısı yok... Konserlerinin birine gidebildim ve Studio Live'ı yıktılar.. :) T-Rock dünyasına beklediğim taze ses ve soluk geldi... Bu arada bir dipnot düşmek isterim.. Sizin "abartı" dediğiniz sahne şovuna biz uzun yıllardır grubu takip edenler "neden duruldunuz yahu??" diyoruz... Buna "albüm için yapılan sahte imaj" diyorsanız eğer 99 senesinde izleseniz Zakkum'un vokalistini mahcubiyetten yerin altına girme arzusuna kapılırsınız.. Sahne şovlarıyla, dört çarpı dört müziğiyle Zakkum bu basamakların en tepesine çıkacak.. Alışacaksınız arkadaşlar sabırlı olun.. Tıpkı bizim alıştığımız gibi... Biz buna "Zakkum şoku" diyoruz. Hepimiz yaşadık... :)
    Üye
    staley
    Tarih
    20 Mart 2007 00:00
  • Her gerçek nokta satırla buluşmuş... Söylenecek tek kelime, muhteşem olmuş... (Şiir gibi :) )
    Ellerine sağlık Pınar.
    Üye
    scripwriter
    Tarih
    19 Mart 2007 00:00
  • bence zakkum anlatılmaz yaşanır...raindog die tanıdık biz onları dummy de.dinlerken de aklıma hep o günlerim gelir.hala unutamamışken çıkardılar albümlerini ve hala dinlemekteyim o zamandan beri kendilerini...:)
    Üye
    wamprellaaaa
    Tarih
    19 Mart 2007 00:00
  • bence abartılı ..beğenmediğim bir grup hakkında yapılan bu yoruma ilgisiz kalamazdım..makaleyi yazan arkadaş laçkalıktan hoşlanan biri anladığım kadarıyla ve bi çikolataya iki güzel söze tavlanmış:)
    stüdyolarını dinleyip tiksindim müziklerinden..üzgünüm.
    Üye
    warningxox
    Tarih
    19 Mart 2007 00:00
  • bencede :))
    Üye
    chackha
    Tarih
    17 Mart 2007 00:00
  • fazla kaptırmışsın sen arkadaşım :)
    bol zakkumlu günler dilerim.
    Üye
    -Nox-
    Tarih
    17 Mart 2007 00:00
  • dip not klavyecisi: Güney Özsan'dır.Bir harf hatası var :)
    Üye
    bdisaster
    Tarih
    16 Mart 2007 00:00
  • harika!
    Üye
    bdisaster
    Tarih
    16 Mart 2007 00:00
  • Harikasın Pınar'cım bir zakkumdaşın olarak seninle gurur duyuyor ve şunu diyorum. Zakkum ilk dinlenildiği ve izlenildiği andan kelli bir fanatizmdir ve zakkum fanatizmi engellenemez. Yusuf'un sesi işlenmeye can atılan kışkırtıcı bir günahtır. çarpaarrr
    Üye
    deryack
    Tarih
    15 Mart 2007 00:00

Anket

phantom_1905 sorar:
Him sizin favoriniz ?
  • buried alive by love
  • circle of fear
  • don't fear
  • Endless Dark
  • i love you
  • resurrection
  • the foreboding sense of impend
  • wicked game
//www.garaj.org