inan kardeşim varya tamda kafamda bu soru vardı ve diyecektimki anketimde,cort evl x4 mü yoksa muadili olan başka bi gitarmı? diye soru soracaktım tamda üstüne bu kadar denk gelsin senin anketin çıktı,ben sadece şunu söyleyeyim 800 lira civarında bi para için sakın ibanez alma derim,benim tahminim sende benim gibi büyük ihtimalle cort x-2 kullanıyorsun ve kafanda yine benim gibi bu gitarı almak var,ben çok araştırdım edindim ve bu sonuca vardım bence cort evl x4 "bks" yani "siyah saten" bence bu fiyata en güzel gitar,herkes te ibanez takıntısı var anlıyorum ama benim gibi x-2 den geçiyorsan ya da benzeri bir gitardan geçiyorsan sana mutlaka evl x4 bks yi öneririm,hemde çalarken köprüsü vb (kalite açısından diğerinden,yani x-2 ve ailesinden,çok çok daha kaliteli olacak tabi) kullanım açısından pekte farklı olmayacak ki bu senin ibanez gibi bi gitar alıp bildiğin bütün teknikleri yeniden çalışıp yeni ibanezine adapte etmeye çalışman anlamına gelecek.. (ki bunu hiç önemem),şahsen kendi tecrübemi söyeleyim,ben powermetal yapıyorum ve hayatım gallop çalmak üzerine kurulu,hemde fast galloplar bazen..,(bilirsin Iced Earth) son 3 yılda gallop konusunda schaffer kadar olmasamda bayaa bi geliştirdim kendimi,şimdi düşünsene yeni bi gitarda yeni köprüye alışıp yeni ayarlara alışmak zorunda kalıp bu teknikleri tekrar buraya adapte etmeye çalıştığımı? ne kadar da boşuna zaman kaybı olur dimi,ben derimki cort tan şimdilik şaşma! sana iyi kullanımlar...