Şıklar arasında mutant gibi bas çalıp (hatta bununla kalmayıp süper derecede upright bas,çello,whamola,bassjo/banjo ve davul çalabilen) kaç vokalist var?
Rabi ki bir tek
Les Claypool.
Tüm solo ve yarı-solo albümlerini,primus yanı sıra bside grupları ile olan albümlerini dinleyin ve sonra bana dünyanın
en iyi bas rifflerini yapan adamın kim olduğunu söyleyin.
Son 25 yılda piyasaya çıkan en iyi "beyaz" bas çalıcıdır Les Claypool.Ve kendisi kadar çok sayıda albüm yapmış yaratıcı bir bas virtüözü olduğunu sanmıyorum.
Bir çok enstrüman çalabilen bir vokalist olmasının yanısıra,
inanılmaz bir söz yazarıdır ayrıca
yazdığı bir romanı bile vardır.
2 tane sinema filminin yapımcısı-yönetmeni olmuştur.
Prodüktör ve ses mühendisidir zira Yngwie Malmsteen'in ilk 2 albümünün ses mühendisi Les Claypool'dur.
Şarap üreticiliği de yapmaktadır.
Dünyanın en elit bas gitarları olan ve yılda yalnızca 10 adet üretilen Carl Thompson bas gitarlarının (CT Basses) Stanley Clarlke ile birlikte yegane kullanıcısıdır
.Southpark,
Seinfeld ve
Robot Chicken dizilerinin maintheme müzikleri kendisine aittir.
Grubu Primus,
Winamp'ın özel ekolayzer seçeneğini yaptığı tek gruptur. Primus için yapılan
"ID3" isimli seçeneği Winamp'larınıza baktığınızda görebilirsiniz.
Alternatif rock,Alternatif metal,Funk,Experimental Rock.. Ne derseniz deyin
Primus'ı hiç bir tarza ait kabul etmek de isteseniz edemezseniz.Primus, tarzı için "
Psychodelic Polka ?" demiştir.
Kendisi 45 yaşında olmasına rağmen,henüz genç sayılabilecek bir yaşta olmasına rağmen
dahînin önde gidenidir.
Bunu rahatlıkla söyleyebilirim.
http://en.wikipedia.org/wiki/Les_Claypool
"Balık tutmaktan sonra sevdiğim 2. şey müzik yapmaktır."
Les Claypool