keman.. perdesi yok bişi yok gitarda perde var görüyorsun hangi nota nerede..ha seçeneklerde perdesiz gitar olsa işler değişebilirdi..
diye yorum yazan arkadaşa hitaben söylüyorum ben hem keman çalıyorum hemde gitar ama senin yorumun bana biraz acayip geldi, ha bana sorarsan ben her enstrümanı çalmak emek ister hepsi hem zordur hem kolaydır derim, ama madem senin tarzda kıyaslama yapıcaz pekala o zman, keman da arse ile 4 telle ilgileniyorsun, klasik gitarda hem 6 tel var hemde arse gibi bir yardımcı yok 5 parmağınıda profesyonel kullanman gerek, ha şunu diyebilrsin keman da yeri geldiğinde parmakla çalınıyor, pekala o zaman bir flamenko gitaristinin preformansıyla kemanistin performansını karşılaştır, gitarın sadece telleri ses çıkarmak için kullanılmaz flamenkoda kasada belli başlı yerlere adlar verilmiştir ve buralara vurularak tel seslerinin arasına ritm sesleride katılır, ayrıca slide gibi çeşitli aksesuarlarda gitarın kullanımının cabası, gitarda ritm ve solo vardır, ama kemanın doğası gereği klasik müzik enstrümanı olup solo çalınır, perde konusuna gelince sence profesyonel bir gitarist ile kemancı arasında perdenin lafı olur mu? olmaz, çünkü bu kişiler hangi notanın nerede olduğunu zaten perdelere göre değil tecrübelerine göre bilirler, SONUÇ OLARAK BU ANKETİN SON DERECE SAÇMA OLDUĞUNU SÖYLEMEKLE BERABER bu tarz bir yorum saçmalığına bir müzisyen olarak girdiğim için son derece utanç duyuyorum, "ee kardeşim girmeseydin" diyecek olanlarada ne diyeyim haklısınız ama bazı şeyleri içimizde tutmak olmaz diyeyim...