kullanılan teknoloji gereği esp ile jackson arasında bir karar verilmesi gerektiğini düşünüyorum, jackson, sap teknolojisi konusunda oldukça iyi çalışmalar yapıyor, esp ise parlak tonlarda, sustainde ve extra thin u klavyesinde gayet başarılı, bütün bunlar metal için illa gerekli mi kardeşim diye sorucak olursanız e ben size ne deyeyim, alın elinize bunlardan bir tane kullanın önce, ben jackson SL1 USA soloist, esp m2 urban camo ve ibanez s520 ex gibi gitarları uzun süre kullandım(ve birçok farklı marka ve bu markaların modellerini kısa süre ile kullandım), performans açısından hangisi metal için uygun derseniz öncelikle ritm ağırlıklı mı yoksa lead ağırlıklı mı çaldığınıza göre değişir derim, herneyse ben solo gitaristim ve esp m2 urban camo'yu tercih ettim ve gayet mutluyum... Ama son olarak şunu da belirtmek isterimki ibanez gitarlar bahsettiğim diğer markalara göre çok daha ucuz fiyatlardan başlayarak metal tonlarında başarılı performans gösterebiliyor, ama bir noktadan sonra anlarsınız ki ibanezin kendi manyetikleri ne yazıkki metal müzik türevlerinin death metal türevlerine daha yatkın, çok koyu ve dağınık bir tonu var...