Türkiyede bir çok insanda çilekeş ve kurban hastalığı söz konusu . Kesinlikle yanlış anlamayın kötülemek için söylemiyorum . Ancak , kültürümüze daha sahip çıkan , yabancı grupları özenmeden türk ezgilerini kullanan insanları dinlemek yerine , sadece bağırarak tiz sesle vokal söylemeyi tercih eden insanları dinliyoruz . Bence Türk Müziği artık değerin ikaybetti , yerini Çilekeş , Kurban gibi gruplar aldı yazık....
14 Nisan 2009 Salı | Yazan: emrecantekgul
bir kere tiz vokal ithamı bu grupların emeklerine saygısızlık oluşturucak bir ithamdır. bir grubun kimlik diyalizini tiz vokal deyip ortaya çıkartıyorsak eğer elimizdeki enstürmanları çöpe atalım.
2. olarak Kurban gayet anadolu ezgilerini müziklerine katan bir gruptur. hemen ispat yapacak olursak
1999 çıkışlı Kurban - Kurban albümünden
Kurban - kurban (bağlama, ney katkısı)
Kurban - sorma (sözlerdeki aşık veysel göndermeleri)
Kurban - ben değilim ( Mevlana göndermeleri)
Kurban - Yemen Türküsü ( sadece bir bas gitar ve 12.perde nüansları ile bu parçayı hiç bir yerde böyle dinleyemezsin)
Bonus parça: Kurban - benim sadık yarim (Aşık veysel cover'i!)
Yıl 2004 Albüm Kurban - Sert Tres
Kurban - sarı çizmeli mehmet aga (b.manço)
Kurban - lambaya püf de (b.manco)
Kurban - Namus belası (c.karaca)
Kurban - Ağlama değmez hayat ( anonim sanırım sallamamak lazım T:S:M türü.)
Kurban - Haberin yok ( bu parçanın girişi moğollora aittir ve yüzlerce kemal sunal film'inde oynamıştır)
ek olarak ilk albüme serpiştirdikleri türk film'i replikleri.
Konumuza dönecek olursak bir grubu tanımadan hakkında çok atıp tutmamak lazım. ortada ciddi emekler var sen bir kalemde siliyorsun. dur derler adama kusura bakma.