Gitaristleri, kendi yaptıkları işe göre değerlendirmek gerekir en başta. Jazz gitaristiyle, steve vai aynı kefeye konulmaz İkisi de birbirinden iyidir
Petrucci anketine dönersek, olaya bir bütün olarak bakmalıyız DT şarkıları basit parçalar değil, ritmler sürekli değişmekte, armoniler sürekli değişmekte Sıradan bir şarkı bestelemek bile o kadar zor ki Grubun bestelerine baktığınızda (tüm şarkıları dinlemeyen bilemez tabi) çok karışık öğeler senkoplar vs barındırmakta Şimdi aklıma geldi, guitar prodan herhangi bir DT parçası açın, sadece davulun sesini açın ve bası vs kapatın O değişen aksak ritimlere doğaçlama solo takılabilirmisiniz, ya da ne kadar yaratıcı olabilirsiniz bu konuda. Mi minör gamında çoğumuz güzel ve hızlı sololar atabilmekteyiz ama C# majör gama gelince, barlarda gördüğüm kadarıyla çoğumuz çuvallamakta, ya da kasarak çalmaktayız. DT şarkıları da çok değişik gamlarda yürümekte Bu şekilde beste yapabiliyor olmak bile bırakın gitar petrucci'nin gitar çalışını tekniğini vs büyük marifet ister O yönden baktığımda satriani, becker, malmsteen, vai ne kadar hızlı olurlarsa olsunlar (petrucci'de aynı hızda çalabiliyor sonuçta) Petrucci benim görüşüme göre her zaman diğerlerinden bir adım ileridedir
Gitaristleri kıyaslarken genel olarak bakıtığımız 2 şey var "Teknik ve duygu" Teknik olarak baktığımızda, aşmış olarak değerlendirdiğimiz gitaristlerin hepsi, tapping, sweeping, tremelo picking vs zaten yapabilmekte Bu konuda kıyaslamaya gerek yok Kimisi bunu gözüne sokarcasına yapar, kimisi şarkı arasında bir yerde yapar Sonuçta bu teknikleri zaten hepsi uygulamakta Duygu meselesine gelince hepsini gayette duygulu, gitarı ağlatan, insanı duygulandıran parçaları mevcut
Neyse çok uzattım sanırım :) katılır veya katılmazsınız, bu kriterlere göre baktığınızda, DT şarkılarının aksaklıkları, armonileri vs hepsini göz önüne alında Petrucci diğerlerine göre daha da ağır basmakta (sadece çalışı değil, bestelerdeki aşmış öğeler) Benim yorumlarım bunlar Saygılar :D