Aslında türkçenin dejenere olmasında teknolojinin katkısı büyük...İnternet konuşmalarında daha hızlı olmak,cep telefonlarında mesajlaşırken az yere çok yazmak için türkçe bu şekil kısaltmalara ve ilginç simgelere mağruz kaldı...Bu tür bir türkçe maalesef not tutan öğrencilerin defterlerine de yansıdı...Mektup devrinin kapandığı şu günlerde insanlar okunaklı yazı yazma yeteneğini bile nerdeyse kaybetti,sadece türkçesini değil...