Kaç kişi farkında bilmiyorum ama dikkat edilirse gerçekten iddialı olan okulların neredeyse hiçbiri burada yaşadıkları aksilikleri -ki herkez ufak ya da büyük aksilikler yaşamıştır, çok doğal-, başkalarının ne çalıp söylediğini, ne kadar iyi ya da kötü olduklarını vs... tartışarak vakit kaybetmiyorlar ya da youtube'de videolarından medet ummuyorlar bu iş için. Yapılan bir işin, ortaya çıkarılan bir ürünün ya da performansın ileriye dönük en yapıcı eleştirilerini yine performansın sahibi/sahipleri yapar. (bkz. kaizen sistemi :P http://tr.wikipedia.org/wiki/Kaizen) Bunu belirtme sebebim birçok kişinin "kargaya yavrusu kuzgun görünür" ya da "X Grubu'nun bi şarkısını çalsınlar da çamurdan olsun" mantığıyla yaptığı yorumlar. Bu yorumlar finale çıkamama durumunda sözkonusu okulların hayal kırıklığını arttırmakla kalmaz, aynı zamanda finale kalan okulların da hatalarını görememe, düzeltmeme, ya da yanlış yönlenme/yönlendirilme sonucu benzer bir hüsranı final sahnesinde yaşamalarına yol açar. Önceki mesajımda da bahsetmiştim ve tekrar söylüyorum:
"Bu yarışmaya katılan birçok genç müzisyenin bu yarışmanın sonucu ya da sonuçları 'beklenmedik' kılabilecek kör pohpohlamalar yüzünden hüsran ya da küskünlükler yaşaması çok üzücü olur. Sahnede hayalperest sahne dışında gerçekçi olmakta fayda var."