bc rich : death metal insanı gitarı türünün en iyisi ( tüm gitarlar içinde en iyisi)
testament : aşırı mid treble fakat olağanüstü güzel besteler , giderek sertleşen tarzları...
metallica : geçmişte süper beste yapan , yaşları ilerledikçe müziklerinde çok ilginç gelişme olan efsanevi metal grubu.
slayer : zamanının (80 lerin ) en sadist ve sert grubu olan , speed thrash in devi.
megadeth : bir insanın , yılmadan hırsla , kendini göstermeye çalışırken yarattığı inanılmaz iyi parçaları olan , teknik açıdan çok çok iyi speed grubu.
Death : death metal denen şeyin ortaya çıkmasını sağlayan , 2001 yılında Chuck Schuldiner öldükten sonra dağılan , efsane ötesi grup.
Dimmu Borgir : melodik black böyle yapılır diyen ikinci grup.
Old Mans Child : İşte melodik black böyle yapılır.
Kreator : Biri thrash metal mi dedi..?
Iced Earth : Jon Schaffer in mafya babalığı yaptığı , ilk iki albümü mükemmel ötesi iyi olan , genelde cıncırı cıncırı tripletlerinden oluşan gitar riffleriyle , hayatımda önemli yer kaplayan grup.
Sepultura : Chaos A.D. den sonra artık Sepultura olmayan , dünyada en çok sevdiğim grup.Schizophrenia , Beneath The Remains , Morbid Visions , Bestial Devastation , Arise gibi şaheser albümleri olan insan topluluğu.
Dave Mustaine : Dünyadaki en iyi gitar vokal.
James Hetfield : DÜnyadaki ikinci en iyi gitar vokal.
Steve Harris : dumduru dumduru dumduru :Pp