1- lenin gorki'ye demişki, ya şu romanlarında biraz daha komünizm ağırlıklı konuları işle de, halk okurken beyinlerine fikir yoluyla girelim. maksim gorki de demişki, eğer sanatı ideolojiye kurban ederseniz ortada sanat manat kalmaz, geriye sadece siyaset ve ideoloji kalır.(bunu müzik üzerinden düşünün)
2- insanlar müzik diye yola çıkarlar ama yaptıkları işe illaki kendi hayat felsefelerinden birşeyler katarlar. black metalciler tanrıyla isayla incille bozmuşlardır kafayı mesela. marilyn manson ve eminem amerikaya ve tüm ahlaki değerlere karşı çıkmışlardır. new model army ise ingiltere kraliçesiyle, yaşar kurt orduyla uğraşmıştır.
3- bir de hiç ideolojiyi müziğe taşımayan adamlar var. tek hayat felsefeleri müzik, notalar, yeni bir tını bulmak, yeni enstrumanlar üzerinde çalışmak, en iyiyi yakalamak, sevgi adamı olmak... gerçek müzikadamları kutluyorum...