şöyle izah ediyim; doğrudur dediğin motosikletliler olayı ancak daha eskilere gidildiğinde, william s burroughsun 1959 tarihli kitabında 'heavy metal kid' yanlış hatırlamıyosam, bu şekilde kullanılmıştı. steppenwolfun şarkısında da racin' with the wind derken, motosikletle çılgınca gitmekten bahsediliyo; 60ların sonlarına kadar da motosikletli gruplar için kullanılıyo işte bu terim; daha sonra da blue cheer, mc5 vs vs ve de jimi hendrixin doğuşuyla müzik için kullanılıyo; ki, heavy metalla tam anlamıyla bütünleşen ilk grup da ledzeppelindir.