-
İlk etapta müzik değilmiş. Motosiklet çetelerine böyle denirmiş. Yani 'heavy metalci'...
Bana bu müziğin benzinle ilgili olması ilginç geldi. Paylaşmak istedim.. Daha bi sürü şey var bu müzikle ilgili... Metal hayatın ta kendisi... Ne olduğunu anlayarak dinleyelim... Herkese saygılar...
-
madem böyle bi konu var hemen zıplayım dedim sazan gibi.
heavy metal'in isim babası steppenwolf'tur.heavy metal(müziğe) ilk defa bu adamlar heavy metal demişler.
born to be wild'ın sözlerini de koyalım,sonra amele davulcunun iddiasını tekrar düşünelim.
Get your motor running
Head out on the highway
Lookin' for adventure
In whatever comes our way
Yeah, darlin', gonna make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once and
Explode into space
I like smoke and lightning
Heavy metal thunder
Racin' with the wind
And the feeling that I'm under
Yeah, darlin', gonna make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once and
Explode into space
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never want to die
Born to be wild
Born to be wild
Get your motor running
Head out on the highway
Lookin' for adventure
In whatever comes our way
Yeah, darlin', gonna make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once and
Explode into space
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never want to die
Born to be wild
Born to be wild
-
bunu çoğu insan bilir ama ilginç bişey doğrusu...özellikle metal hayatın ta kendisi demen hoşuma gitti bence sonuna kadar haklısın
-
Heavy metal, hayatın ta kendisidir.
rob halford
steppenwolf, heavy metal terimini ilk defa bir şarkıda kullanmış olmasıyla bilinir. ancak asıl heavy metala günümüzdeki anlamını veren olaysa; jimi hendrixin yaptığı müziğin gökten düşen ağır metallere benzetilmesidir.
-
jimi hendrix ve müziğinin gökten düşen ağır metallere benzetilmesi.. buraya dikkat!!
-
yıl 1967, buraya dikkat!
bu heavy metal,süslü sosyete o*ospularının müziği değil!
şanver ofluoğlu
-
Yanlış anlama...
müzik olarak o dediğin şey doğru ama metalin başlangıç noktası motorsiklet çeteleri... gökten yağan metal muhabbeti buraya dayanıyo... Aslında siysi nedenler bile var... neyse foruma bu kadar yazabiliyoruz. anla yani...
-
Yanlış anlama...
şöyle izah ediyim; doğrudur dediğin motosikletliler olayı ancak daha eskilere gidildiğinde, william s burroughsun 1959 tarihli kitabında 'heavy metal kid' yanlış hatırlamıyosam, bu şekilde kullanılmıştı. steppenwolfun şarkısında da racin' with the wind derken, motosikletle çılgınca gitmekten bahsediliyo; 60ların sonlarına kadar da motosikletli gruplar için kullanılıyo işte bu terim; daha sonra da blue cheer, mc5 vs vs ve de jimi hendrixin doğuşuyla müzik için kullanılıyo; ki, heavy metalla tam anlamıyla bütünleşen ilk grup da ledzeppelindir.
-
Yanlış anlama...
"müzik olarak o dediğin şey doğru ama metalin başlangıç noktası motorsiklet çeteleri... gökten yağan metal muhabbeti buraya dayanıyo... Aslında siysi nedenler bile var... neyse foruma bu kadar yazabiliyoruz. anla yani..."
doğrudur ben de sadece müzikten bahsediyodum.
-
" asıl heavy metala günümüzdeki anlamını veren olaysa; jimi hendrixin yaptığı müziğin gökten düşen ağır metallere benzetilmesidir."
hendrix e karşı tüm saygımı yitirdiğim andır şu an.gayet manasız bi şey.