öncelikle ilk insan diye birşeyin varlığına inanmıyorum. yani ilk insan cennetten dünyaya düşmüş, "özel" bir yaratık değildi. ilk insan topluluğunu da modern homo sapiens olarak özetlersek, bugünkü insanla o günkü insanların arasında çok büyük farklılıklar olduğunu zannetmiyorum. 4000 senenin (modern homo sapiensin ortaya çıkışı ve bugün arasındaki fark)evrim için çok fazla birşey ifade edeceğini hiç zannetmiyorum. ancak sosyal kurumların evrimi insanlık olarak yarattıklarımıza elbette bir şeyler kattı, ancak temel aynı. hayatta kalma çabası(niyeyse artık:))
bu arada çok akademik oldu, sınava çalışırken araya sıkıştırdım cevabı, o yüzdendir:)