Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Neden Mode'lar isimlerini Anadolu uygarlıklarından almış?

  • Nofx • 2 Aralık 2005 09:30 • #489722
    [8 kez okundu]ner
    Son düzeltme: 2 Aralık 2005 Cuma / 04:512 Aralık 2005 Cuma / 04:48
    öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.


    BÜYÜKSÜN abi ne diyim :))
Bu konunun tüm mesajları