Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Neden Mode'lar isimlerini Anadolu uygarlıklarından almış?

  • paradigm_shift • 2 Aralık 2005 04:37 • #489720
    İonian,phrygian,lydian?..??hatta aeolian(edremit civarımış)..bilen var mı?
  • ner • 2 Aralık 2005 04:48 • #489721
    öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.
  • Nofx • 2 Aralık 2005 09:30 • #489722
    [8 kez okundu]ner
    Son düzeltme: 2 Aralık 2005 Cuma / 04:512 Aralık 2005 Cuma / 04:48
    öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.


    BÜYÜKSÜN abi ne diyim :))
  • kkurt • 2 Aralık 2005 20:49 • #489734
    biryerlerde (nerede hatirlamiyorum) o donemin muziginin neye benzedigine dair gunumuzde hicbirsey bilinmedigini okumustum. yani belki lydian modunda besteler oldugu biliniyor, ama elde notasi olmadigi icin icra edilemiyor
  • paradigm_shift • 5 Aralık 2005 02:40 • #489808
    doğru duymuşsun.konuyu araştırdım ve verilen isimlerin o dönemde ve o coğrafyada yapılan müzikle alakasının olmadığını öğrendim.ilk kez eski yunanistanda modelara verilen bu isimler sadece,bu ugarlıklar[ki bunlar arkadaşın belirttiği gibi sadece şehir devleteri değil başkentleri olan(örn:frigya-gordion,lidya-sardes)ve hittitler gibi bir "anadolu " ugarlığından etkilendikleri için de anadolu uygarlığıdır,devletleridir] helenistik(yunan)kültürden etkilendikleri için,atalara bir gönderme niteliği taşıyormuş.kaynak olarak internette bulduğum websitelerini,ve de tartiştiğim bilir kişileri gösterebilirim.teşekkürler...
  • paradigm_shift • 5 Aralık 2005 02:46 • #489809
    öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.


    sallamışsın abi ne diyim..:)
    frigyalılar ve lidyalıların anadolu uygarlığı olduğunu bebeyken öğretiyolar daha.iyonyalıların yunan bir şehir devleti olduğu doğru.ama yunan bir şehir devleti anadolu daysa o bir anadolu uygarlığıdır.anadolu çok köklü bir kavramdır.bu yüzden yaşadığım coğrafyayla guru duyuyorum.konu dağıldı ama söylemeden geçemezdim.
  • ner • 5 Aralık 2005 04:10 • #489810
    demek ki okuduğum kitaptan aklımda kalanlar yanlışmış. neyse, düzelttiğin içib teşekkür ederim.

    bu arada "anadolu" uygarlığı meselesi de benim için hala muallakta. yani latin etkisindeki bir tarihten bahsederken "anadolu" kavramını kullanmak bir önkabul gibi geliyor bana. hani nihayetinde bu toprakların değerinin ben de farkındayım, bu kadar fazla kültürün bir arada kaynaştığı bir coğrafya elbette ki çok çok değerli, ancak o kadar uygarlığa hizmet etmiş bu coğrafyayı tek isimle değerlendirmek bence uygun değil.
  • paradigm_shift • 5 Aralık 2005 05:16 • #489811
    Phrygia
    From Wikipedia, the free encyclopedia.


    Location of Phrygia expanded kingdom In antiquity, Phrygia was a kingdom in the west central part of the Anatolian highlands, part of modern Turkey, from ca. 1200 BC to 700 BC. It had a rich mythological heritage, as the homeland of the Great Mother Cybele, and an influential history, before it was overwhelmed by Cimmerian invaders, then briefly conquered by its neighbor Lydia, before it passed successively into the Persian Empire of Cyrus, the empire of Alexander the Great and his successors, was taken by the king of Pergamon, and eventually became part of the Roman Empire. The Phrygian language survived until ca. the 6th century AD.


    http://en.wikipedia.org


    türk kaynaklı olmayan literatürlerde bile "anatolia" diye belirtiliyorsa öyledir :)
    bekçi s..acak azımıza..nerelere geldi konu.
    bari Pentagram-1000 in the Easland parçasını anarak son verelim...;)
  • ner • 5 Aralık 2005 20:29 • #489829
    ama farkındaysan "anatolia" kavramı kullanılırken bu kavram "part of modern Turkey" olarak nitelendiriliyor. formerly Anatolian highlands falan dese tamam. ya neyse, ben bir bakınıyım literatüre, ancak bölgenin o zamanlar da anatolia olarak nitelendirildiğini hiç zannetmiyorum:) son verdik artık.
  • utku_death • 6 Aralık 2005 00:22 • #489838
    yaw boşverin isimlerini :) , derece olarak adlandırın, 4. derece major dizi falan diye, birde hangi duyguyu verdiğini bilin yeter :)