öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.
sallamışsın abi ne diyim..:)
frigyalılar ve lidyalıların anadolu uygarlığı olduğunu bebeyken öğretiyolar daha.iyonyalıların yunan bir şehir devleti olduğu doğru.ama yunan bir şehir devleti anadolu daysa o bir anadolu uygarlığıdır.anadolu çok köklü bir kavramdır.bu yüzden yaşadığım coğrafyayla guru duyuyorum.konu dağıldı ama söylemeden geçemezdim.