Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Neden Mode'lar isimlerini Anadolu uygarlıklarından almış?

  • paradigm_shift • 5 Aralık 2005 02:46 • #489809
    öncelikle bu uygarlıklar "anadolu" uygarlıkları değil, yunan kolonileri, yunan şehir devletleri. yani anadolu kavramından çok daha eskiler. neyse. esas konuya dönersek, tüm bu modlar o zamanın müziğinde kullanılan temel gamlar olduğundan bu isimleri almış, mesela o dönemden kalmış ve lydian modunu kullanan çok fazla eser var. tabii bu isimlendirmeler tam anlamıyla o sıralarda yapılmadı, ancak bu modların genelde o uygarlıkların kullandıkları gamlar olması nedeniyle bu tür bir uygulamaya girişildi.


    sallamışsın abi ne diyim..:)
    frigyalılar ve lidyalıların anadolu uygarlığı olduğunu bebeyken öğretiyolar daha.iyonyalıların yunan bir şehir devleti olduğu doğru.ama yunan bir şehir devleti anadolu daysa o bir anadolu uygarlığıdır.anadolu çok köklü bir kavramdır.bu yüzden yaşadığım coğrafyayla guru duyuyorum.konu dağıldı ama söylemeden geçemezdim.
Bu konunun tüm mesajları