arkadaşlar eğer gerçekten 'müzisyen'den bahsediyorsak tabi ki nota bilmek zorunda. sadece nota değil müziğin diğer birçok tekniğini de bilmek zorunda. teori olsun armoni olsun form olsun... hepimiz az çok matematik biliriz mesala toplama, çıkarma... ama bunları bilen bi adam tutup da 'ben mühendisim' veya 'fizikçiyim' diyemeyecekse, biz de sadece notaları öğrenip 'ben müzisyen oldum anne(!)'diyemeyiz. aksi taktirde zaten amatörsünüzdür. yani müzisyen nota bilmeli mi gibi bir başlık altında tartışmaya gerek kalmaz! gerek olmasaydı neden insanlar müziğe ömürlerini adayıp hergün yeni bişey keşfetsinler ki ama? konservatuarlar, müzik ve sahne sanatları da kapansın hatta! hepimiz güzelce alalım elimize birer enstruman, yeni bişey üretmeden sürekli kulaktan eskileri çıkarmaya çalışalım müzisyen olalım değil mi ama ?!
saygılar... :)