Teknik öğrenilmeden çalınan davul ellerin ve ayakların koordinasyonunun sağlanmasından sonra tıkanır kalır. Yani yapılabilecekler, sadece dinlenilen müziklerden kapılmaya çalışılan ritmlerle sınırlı kalır. Hatta o kadar bile ilerleyemez. Davula başlamak için eğitim almak şart mı? Hayır! Peki davulda ilerlemek ve daha iyi olmak için eğitim gerekli mi? Kesinlikle evet! Bu davul denilen aleti yıllardır adamlar kullanıyor herşeyde ve sürekli olarak kendini geliştiren adamlar yeni teknikler buluyor veya var olan tekniği geliştiriyor. Ama bunu yapmak bu işe hayatını vermeyi gerektiriyor. Bu yüzden bizden önce bu işe hayatlarını veren insanların ürettiklerini öğrenmemiz şart! yoksa yeni teknikler üretilemez hep aynı yerde sayılır... Amerika yı yeniden keşfetmenin lüzumu yok derler :D
İlk bu aleti kullanan gruplarda çalınan davul sıfırdı! yani ritmden ibaretti! hatta gruplar ve hatta dinleyiciler davulculara minnet göstermez, Grup içinden sayılmaz, +1 tabir edilirlermiş! Günümüzde bu işe gönül veren adamların uğraşlarıyla artık davul başlı başına bir enstrumant olmuştur. Davula eğitim almadan başlayan biri ritm atmaktan öteye gidemez. Gider, nasıl gider? Dinlediklerini çalmaya çalışarak, başkalarını taklit ederek gider. Bu da bir nevi kurstur zaten, yapılanları tekrar ederek öğrenmek de eğitimdir. Ancak kurs kadar, yani birebir eğitim kadar öğretici olması imkansızdır. Yaklaşamaz bile...