Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

neden buradaki herkes yabancı müzik dinliyo...yani genellikle ...

  • Mad_Slayer • 26 Nisan 2006 15:47 • #497648
    yerli müziğin fazla tercih edilmemesini son dönemde çıkan albümlerin birbirlerinin kopyası (melodiler, ritimler(örn:dupdız dupdız), abuk subuk sözler) olmasına bağlıyorum, ve ben bu müziğe türk ticari müziği diyorum, plak şirketlerinin sadece satmaya yönelik çıkardığı bu müzik halk arasında bir şablon haline geliyo böylece birbirin benzeyen şarkılar çok kısa aralıklarla çıkıp çabuk meşhur oluyo ve çabuk önemini yitiriyor. bu tip 5 dakikada yapılan piyasa müziği emek verilerek yapılan bir türküden,bir sanat musikisi eserinden, bir türkçe rock parçasında daha kolay piyasaya çıkıyo ve bunların önüne geçerek önemini kaybettiriyor. bakın, Türkiyede müzik para kapısı demektir,plak şirketleri az maliyet ve yüksek kar marjlarına sahip projeler ararlar her zaman için, onların bu projelerine televole cart curt kıl yün tüy destek çıkar ve albüm promosyonunu yaparlar. Hiç bu tip programlarda bir türküyü arka planda gördünüz mü acaba? kendi müziğimizi kaliteleştirmek istiyosak ilkönce basın tarafından koyun gibi güdülmekten kurtulmalıyız. Kendi kültürümüzü iyi bilmeli ama dışarıya da açık olup bizdeki bu tip yanlışları görmeliyiz. Kendime eleştiri yapıcak olursam: evet su anda Türkiye'de yapılan güncel müzikle ilgilenmiyorum. yıllardır peşi sıra gelen kokuşmuş klişeleşmiş aynı kalıplar üzerinden müzik yapanlardan bıktım. kendi seçimlerimi yaptım ve rahatım. ama bu demek olmazda ben türkçe dinlemem. Bu ülke Barış Manço,Cem Karaca, Aşık veysel, MFÖ, Sezen Aksu, Candan Erçetin, Yavuz Çetin gibi sanat aşkıyla yanıp tutuşan ve orjinal eserler ortaya çıkaran insanlara sahipti, en azından bunlardan bikaçı kaldı. Türkyenin böyle müzisyenlere ihtiyacı var, tabi halkımızın uyanarak hakikatte neler başaran insanları görmesi lazım..

    not: anlayamadığım nokta ise çoğu insanların arabesk ile Türküyü ayırt edememesidir.

    Saygılar


    edit: yabancı müzik dinleyenlerin ilk başta suçlanması yanlıştır, kalitesiz müzik yapıpta kendini dinlettiremeyenler suçlanır.
Bu konunun tüm mesajları