adorno estetik kuramının daha girişinde der ki;
"artık kesin gözüyle bakılan bir şey varsa , o da sanatı ilgilendiren şeye kesin gözüyle bakılamayacağıdır:ne sanatın kendisine , ne de sanatın bütün ile ilişkisine , hatta ne de sanatın varolma hakkına..."