Teknik olarak DT her enstürmanda katlar bu ikisini de. Slipknot'un bir tek vokali daha iyi olabilir. Joey de iyi bir davulcu ama Portnoy'a yetişmesi için kırk fırın ekmek yemesi lazım.(Bu arada dream theater diye yazılır.) Şarkıların güzelliği açısından ise tarzlar çok farklı olduğu için yorum yapmak zor ama ben DT ile Metallica arasaında yapardım seçimimi.