Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Bir Enstrüman'ı Tam Anlamıyla Çalmak Ne Kadar Sürer?

  • You • 7 Mayıs 2006 19:27 • #498264
    Ben müzik öğretmenliği bölümü okuyor, flüt ve piyano çalıyorum. geçmiştede konservatuvar okudum yarı zamanlı sürekli müzikle iç içeyim çocukluğumdan beri profesyonel manada.

    Ders alan biri ile ders almadan kendisi öğrenen biri arasında istisnalar haricinde fark apaçık ortadadır her zaman. Elbette ders verirken kurnazlığa gidenler olabilir ama bu bütün ders verenlerin üç kağatçı olduğu anlamına gelmez. Bu çok büyük bir itham. Bende ders veriyorum ve asla böyle bir şey yapmadım.

    Kişinin yeteneğine, o enstrumana olan fiziki yeterliliğine ve uyumluluğuna hırsına sevgisine ve azmine bağlı olarak kişiden kişiye enstrumanı öğrenme süresi değişir. Hobi olaraksa üç ay da yeterli olabilir. Mükkemmele ulaşmak için ise yirmi yıl bile yetmeyebilir.

    Yani ölene dekte çalsanız yetenek ve enstrumanla fiziki uyum yoksa her açıdan çok yetenekli ve uygun birinin 10 yıldaki seviyesine ulaşamayabilirsiniz.

    Bu kesin cevabı olmayan çok geniş bir konudur. Öğrendikçe yeni şeyler ortaya çıkar bilinmeyen ve bunun sınırı yoktur. 20 yıl önce senfoni orkestralarında çalanların seviyesinde öğrenciler var konservatuvarlarda lisede okuyan. Gün geçtikçe her şey değişiyor,gelişiyor.

    Bize sokratesin dediği gibi, bildiğim tek şey hiç bir şey bilmediğimdir demek düşüyor.

    Çalışmak çalışmak ve çalışmak... işte bütün mesele bu.
Bu konunun tüm mesajları