Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

Bir Enstrüman'ı Tam Anlamıyla Çalmak Ne Kadar Sürer?

  • rock u-fuck • 6 Mayıs 2006 21:17 • #498206
    Arkadaşlar sizlere iyi kötü 3 enstürman çalan birisi olarak yazıyorum. Aslında bunun kişinin yeteneği ile büyük alakası olduğunu düşünüyorum. Bunlara karşın kurs verernlerin öğrenciyi yolmak amacıyla bir günlük dersi dolaylı yollardan dört beş derste vermelerine bir anlam veremiyorum. bunun yerine yeni başlayanlara metot kitapları öneriyorum. nota öğrenmek için sonra kurs görsünler.. zaman kaybı azalır....
  • dexter_holland • 7 Mayıs 2006 15:27 • #498245
    Metot kitapları mı? Tam bir saçmalık bu! Eğer enstürmanı tam anlamıyla öğrenmek istiyorsan (ki bu eğer tüm zamanını enstürmana ayırıyorsan, güzel sanatlarda falansan yani, 20 yılını alır.) en iyisinden bir öğretmen tutacaksın. Mümkünse üniversiteden bir profesör. Başka türlü "tam olarak" öğrenemezsin.
  • Holy_Bastard • 7 Mayıs 2006 18:39 • #498257
    Tam olarak derken kastın ne?

    Misal , gitar denilen enstrümanın tamamını , tüm fonksiyonlarını 20 günde öğrenirsin , ama onları 20 yılda çalarsın...

    Ayrıca metot kitapları gerçekten yararlı , onlardan yararlanan biri olarak söylüyorum. Çevremde ders alan insanlardan ise gözle görülür şekilde daha iyi çalıyorum...Yani ne kadar sevdiğin ve ne kadar emek verdiğin de çok önemli...
  • rock u-fuck • 7 Mayıs 2006 18:45 • #498258
    dostum enstrüman çalmak dedim, virtiöz olmak demedim. dikkatini celbederim...20 yıl düşün bu cevabı:)
  • You • 7 Mayıs 2006 19:27 • #498264
    Ben müzik öğretmenliği bölümü okuyor, flüt ve piyano çalıyorum. geçmiştede konservatuvar okudum yarı zamanlı sürekli müzikle iç içeyim çocukluğumdan beri profesyonel manada.

    Ders alan biri ile ders almadan kendisi öğrenen biri arasında istisnalar haricinde fark apaçık ortadadır her zaman. Elbette ders verirken kurnazlığa gidenler olabilir ama bu bütün ders verenlerin üç kağatçı olduğu anlamına gelmez. Bu çok büyük bir itham. Bende ders veriyorum ve asla böyle bir şey yapmadım.

    Kişinin yeteneğine, o enstrumana olan fiziki yeterliliğine ve uyumluluğuna hırsına sevgisine ve azmine bağlı olarak kişiden kişiye enstrumanı öğrenme süresi değişir. Hobi olaraksa üç ay da yeterli olabilir. Mükkemmele ulaşmak için ise yirmi yıl bile yetmeyebilir.

    Yani ölene dekte çalsanız yetenek ve enstrumanla fiziki uyum yoksa her açıdan çok yetenekli ve uygun birinin 10 yıldaki seviyesine ulaşamayabilirsiniz.

    Bu kesin cevabı olmayan çok geniş bir konudur. Öğrendikçe yeni şeyler ortaya çıkar bilinmeyen ve bunun sınırı yoktur. 20 yıl önce senfoni orkestralarında çalanların seviyesinde öğrenciler var konservatuvarlarda lisede okuyan. Gün geçtikçe her şey değişiyor,gelişiyor.

    Bize sokratesin dediği gibi, bildiğim tek şey hiç bir şey bilmediğimdir demek düşüyor.

    Çalışmak çalışmak ve çalışmak... işte bütün mesele bu.
  • rock u-fuck • 7 Mayıs 2006 19:35 • #498265
    güzel şeyler yazmışsınızda bu öğretmen ler içersinde siz istisnasınız bence. aynı düşünceleri paylaşmakla beraber teşekkür ediyorum. :)
  • gokhanator • 8 Mayıs 2006 17:28 • #498315
    Tam anlamıyla demek ne demek gerçekten düşündürücü.
    Senin yeteneğine bağlı dicem ama tabi bu konuyu böyle bir soruyla sorduğuna göre..
  • rock u-fuck • 13 Haziran 2006 22:08 • #501164
    profosyonel diyelim.. içinden çıkalım..
  • violetblack • 13 Haziran 2006 22:29 • #501168
    tam olarak deyince benim aklıma gelen duyduğun herhangi bir melodiyi çalabilme becerisidir ki benim boyumu hayli hayli aşar.
    benim hocam ki (çok meşhur bi amcadır) bir do ya 1 ay zaman ayırırdı. helal olsun ona da ben yeteneksiz çıktım needek?:)
  • syarar • 14 Haziran 2006 09:25 • #501187
    enstrümana göre değişir