Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

sence müzik insanın kendi iç yaşamını anlatıyormu?

  • violoncellist • 21 Haziran 2006 17:10 • #501676
    müzik yeryüzünde varolan herşeyi anlatır. soyut, somuti iç dünya, doğa, tanrı, dış dünya, ölüm... aklına gelebilecek herşeyi... klasik müzik örneklerine dayanarak bunları yazıyorum bu arada içimden geldiği gibi yazmıyorum. insanın iç yaşamını yansıtan eserler de çok fazladır. ama bunun yanında dönemin önemli olaylarını {savaşlar gibi (bkz. Beethoven)} , doğayı (bkz. pastoral senfoniler), hayvanları (bkz. saint séans), ölümü (tüm requiemler ve birçok senfonik şiir) ve bunun gibi akla gelebilecek her şeyi anlatırlar. 'daktilo senfonisi' diye bir eser bile var. demek istediğim sınır yok müzik olayında. daha doğrusu sanatta sınır yok. ama tabii ki bu bütün olaylar sanatçının eserine yansırken sanatçının bakış açısından yansıyor, bu da sanatçının iç dünyasıyla doğrudan orantı kuruyor...

    saygılar...
Bu konunun tüm mesajları