Genelde jazzcılar 4 telli kullanıyor diye biliyorum. 4 telli de tel araları daha geniş yeni başlayanlar için ideal. Ama metal ağırlıklı çalıcam dmeişsin bence 5 al direk. Mesela ben 4 te daha rahat çalıyorum sade geliyor. 5 telli bi değişik geliyo :D
Marka olarakta cort'a bak deirm fiyatları uygun ben solak olmama rağmen 300 dolara bulmuştum. Cort'un fender jazz bassa benzayen bi modeli var o da iyi diyorlar yani araştır iyice sonradan pişman olma :)