Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

4 Telli bass İle 5 Telli Arasındaki Fark?

  • rock u-fuck • 8 Haziran 2006 18:45 • #500802
    Yeni bass gitar alacağım da, elimdeki 4 telli dandik birşey. 5 tellinin pek farkı varmı? yani almaya değer mi? ikisinide kullanan arkadaşlardan akıl dileniyorum... birde tavsiye marka-model....
  • Necrophilliac • 8 Haziran 2006 19:14 • #500803
    Abi altı telli bass bile var(bkz. Stefan Fimmers) Sen ne tür yapıyon?
  • rock u-fuck • 8 Haziran 2006 19:33 • #500806
    12 telli de var ona bakarsan. metallica takılıyorum son zamanlar.yani harda rock çalmam. aslında söyleyen olsa...:) neyse. varmı şöyle 500-600$ arası güzel birşey? elimdeki kesmiyor artık..
  • arizonaguns • 9 Haziran 2006 01:10 • #500843
    Hiç durma 5 telliye geç bence. Başladığımdan beri 5 telli çalıyorum. Gerçi Wictor Wooten gibi bi manyak kesinlikle 5 tel falan gerek yok ben 4 telle neler yapıyorum diyo ve bende yapamıyo olsamda :) sen 5 telliye geç....
  • Single_FACTOR • 9 Haziran 2006 12:50 • #500849
    Fazladan 1 tel daha oluyor işte
  • mustafa1135 • 9 Haziran 2006 17:57 • #500877
    sen bence ne yapmak istediğine karar ver. sonra ihtiyacını belirle, sonra harekete geç.



    http://rapidshare.de/files/21615655/insan_olmak_zor_zanaat.mp3.html
  • Wolframinn • 11 Haziran 2006 01:04 • #500988
    Genelde jazzcılar 4 telli kullanıyor diye biliyorum. 4 telli de tel araları daha geniş yeni başlayanlar için ideal. Ama metal ağırlıklı çalıcam dmeişsin bence 5 al direk. Mesela ben 4 te daha rahat çalıyorum sade geliyor. 5 telli bi değişik geliyo :D
    Marka olarakta cort'a bak deirm fiyatları uygun ben solak olmama rağmen 300 dolara bulmuştum. Cort'un fender jazz bassa benzayen bi modeli var o da iyi diyorlar yani araştır iyice sonradan pişman olma :)
  • Bassın Mensubu • 11 Haziran 2006 02:13 • #500990
    si teli ... bence fark yok... ne yapacağını tart öyle al ikisiylede çaldım bugune kadar 4 tellide hiç eksikliğini görmedim...
  • piair • 16 Haziran 2006 10:51 • #501330
    bende 4 telli var ama yani senin yerinde olsam 6 telli alırdm daha zevkli olur solo atmak..:) abi iki yukarı çıkıyosun tel kalmıyo olmazki:) biraz zaman geçsin 6 ya geçicem direk ;)
  • Draugluin • 16 Haziran 2006 12:40 • #501339
    bence de önce kendi ihtiyacını belirlemelisin çaldığın gruplarda ve çaldığın teknikte 4 tel sana yetersiz geliyorsa, kalın notaların eksikliğini hissediyorsan o zaman 5 tele geç derim. ben de ilk başta 4 telliyle başladım ama şu an 5 telden gayet memnunum. aslında önemli olan tel sayısı değil, 4 ya da 5 6 olsun farketmez, bass a ne kadar hakim olduğundur. sana tavsiyem gitar almadan önce birkaç yerde dene çünkü 5 tellilerin klavyesi biraz daha geniş oluyor 4 tele göre, veya bazı modellerde teller birbirine daha yakın oluyor bu yüzden slap atarken sorun yaşayabilirsin ilk başta. genelde tel sayısıyla yetenek doğru orantılı olarak bilinir ama arkadaşlar wooten ı gayet güzel bir örnek olarak vermişler :) umarım kendin için en iyi olan bass ı seçersin...