Anarşi yazılmadan önce(bkz. Pyort Kropotkin) düşünce yapısı olarak anarşiyi savunan sanatçıla vardı.Protestanlık, adlandırılmadan, protrestan düşüncelere sahip sanatçılar vardı.Ve bu sanatçılar Balzac, Bach, Dostoyevski gibi, düşüncelerine ve eserlerine saygı duyulan yazarlardı.
Peki ben Green Day'a saygı duyuyor muyum?Hayır..
Müzik olan bitenden etkilenebilir.Etkilenmeyedebilir.Önemli olan müziğin ne olduğudur.Yani önce liriklere değilde, müziğe bakmak gerekir.
Ha Anti-Amerikan vb. akımlardan etkilenmesin mi?Etkilensin.Doğru düzgün müzik yaptığı sürece, popüler konular üstüne gidebilir.Mesela Sabaton anti-nazi'dir.. Ve iyi müzik yapar.. Bende saygı duyarım..