Kapat
..yükleniyor..
Kapat
İşi müzik olanlar, işlerini GaRaJ'da tanıtıp, müzisyene ulaşıyorlar. GaRaJ rehberini inceleyin.

neden bu rap pop ve ....... diğer müzik türleri düşmanlığı????

  • You • 4 Ağustos 2006 16:22 • #508203
    Sanat ve müzik birer eğlence değildir.

    Bizler sanatçı ve sanatçı adayları olarak sanatı şöyle görüyor ve şöyle söylüyoruz;


    Bizler Sanatçıyız!
    Başka çaremiz yok, sanatsal üretimi ve tüketimi
    ayrıcalık olmaktan çıkarmak zorundayız.
    Sanatçının da emekçilerin de başka çaresi yok.
    Halkımız, bizlere sunulan TV dizileriyle, “şu kadar
    zamanda şu kadar kitap” anlaşmalarına sıkışmış
    edebiyatla, aynı cendereye sıkışmış duygu sömürüsü
    piyasa şarkılarıyla, tükürülen heykellerle, sadece
    müzelerde görülen tablo ve resimlerle sermayenin
    cambazlıklarına ve AKP gericiliğine teslim olurken,
    sınıf atlama hayalleri ile mi avunacak?
    HAYIR!
    Ya sanatçı?
    Ya sanat?
    Üç beş kuruşa tamah edip hep düzenin yanında mı
    duracak?
    Sanat mücadele etmeyecek mi?
    Sanatçı mücadele etmeyecek mi?
    TABİ Kİ EDECEK!
    HATTA BUNA MECBURDUR!
    Bizce Sanat ilericidir.
    Bizce Sanat eşitlikten, özgürlükten ve dayanışmadan
    beslenir.
    Dolayısıyla bizce Sanat, doğası gereği mücadele eder.
    Varlığını bu mücadeleye borçludur.
    Birçok sanatçı dostumuz bugün yorgun olabilirler.
    Yılgın olabilirler.
    Suskun olabilirler.
    Bugün her koşulda birlikteliğin zeminini arayan ve
    bunu hayata geçirmeye çalışan bizler, sadece Sanat
    ürünlerimizi üretmekle değil, yeni kuşaklara “başka
    bir dünyanın var olabileceğini” göstermek ve eski
    Sanatçı dostlarımızı da daldıkları küskünlük
    uykusundan uyandırmakla yükümlüyüz.
    Ve tartışmasız bu birliktelik zemini gösteriyor ki
    buna gönüllü ve kararlıyız!
    Yarınların atalete tahammülü kalmamıştır.
    Dün için yarın olan bugünü ertelediğimiz sürece de
    tarihe karşı borcumuz, insanlığa karşı suçumuz
    artmaktadır.
    Tarihe ve insanlığa karşı olan bu yükümlülüğün
    bilinciyle bugün artık yarınlar için diyebiliyoruz ki:
    Eşitlik ve özgürlük mücadelesinde sanatçılar da var
    diyenler buluşacaktır.
    Buluşuyorlar da...
    Ve dahası bu buluşmada sanat da vardır sınıf da...
    Bugün sanatın ve sanatçının sorunları memleketin ve
    emekçilerin sorunlarından ayrı düşünülemez.
    Kendine ve emeğine yabancılaştırılan Sanatçılar,
    ürünlerine, üretim güçlerine, beyinlerine,
    yaratıcılıklarına sahip çıkmak, üretimden gelen
    güçlerini mücadele ateşinin ortasına atmak
    zorundadırlar.
    Mücadelemizin ortaklaştırılması zorunludur.
    Mücadele etmenin tek yolu da öncelikle ayağa
    kalkmaktır.
    Yarın bu coğrafyada kurulacak özgür toplumun sağlam
    bir parçası olmak, o toplumun kurulmasında pay ve söz
    sahibi olmak için, ezberlerimizi bozup, yine ve
    yeniden kavgaya atılmak zorundayız.
    Çünkü bizler sanatçıyız...
    Emekçilere “Ayağa Kalk” derken ayakta olmak, “Başka
    Bir Dünya Mümkün” derken öncelikle biz hayal
    edebiliyor olmalıyız...
    Dik durmak... Dik yürümek zorundayız...
    Çünkü bizler SANATÇIYIZ !


    Sanatı yaşatmak için bu mücadeleyi vermekten başka çağre yoktur. Sanatı teorik olarak tartışmak için önce pratikte sanatın özgürlğü içim mücadele etmek gerekir arkadaşlarım.

    Madem bu kadar ateşlisiniz sanat konusunda öyleyse buyrun gelin pazar günü saat 10 30 da Kadıköye Nazım Hikmet Kültür Merkezine. Sanat Cepheinin kahavaltısına katılın. Birlikte mücadele edelim sanatçı,sanatçı adayları ve ''sanat severler'' olarak...
Bu konunun tüm mesajları