Müzisyenler, resamlar, heykeltraşlar, yazarlar burjuva olamaz.Burjuva; işçi çalıştıran ve geçimini böyle sağlayan kimselerdir.Sanatçılar bu sınıfa girmez.Senin dediklerin rönesansla öldü.Eskiden sadece zenginlerin tabloları yapılırdı.Rönesans'la fakirlerinde resmileri yapılabileceği anlaşıldı.
Sanat; bencil değildir.Mozart sanat yaparken eğleniyordu şüphesiz, peki parasızlık bir eğlence biçimi midir?Veya sanat madem insanları eğlendirmek için yapılıyor, niçin sadece Mozart eğleniyor?Mozart sadece kendini eğlendirmek için beste yapsaydı yazdığı besteleri ölümüne yakın yakardı öyle değil mi?
İnsan eğlenmediği eylemi sürdürmüyor olsaydı, kimse çilehanelere gitmezdi.