en değersizi bizimki değil. mesela çinliler bizden çok üretim yaptıkları halde bizimki daha değerli. nasıl oluyor derseniz oluyor işte... iteleye kakalaya. borç stoğu yaparak, yabancı yatırımcıya (yatırımcı denildiğine bakmayın, aslında yabancı faizciye) faiz ödeyerek ve bu sayede içeri bol miktarda döviz girmesini sağlayarak, vs. yöntemlerle paranın değeri yükseltilebiliyor. sonra bunun adı "enflasyonla mücadele" programı oluyor. tabi bu içeri giren döviz kar edip çıkacak ara sıra. işte o dönemlerde de "kriz" oluyor, sanki önceden bilinmiyormuş gibi gelenin kar ettikten sonra çıkıp gideceği.