bi kere osmanlıda Arapca yazmadıktan sonra o kitap kitap sayılmaz, sayılsada kimse arapca bilmediği için okunmaz, okuycak kitle olmuş olsa bile matba olmadığı için basılamaz.
sonra yok bizim alimlerimiz var, bilim adamlarımız var diye övünenler çıkar. halbuki üvündüğümüz osmanlı bilim adamları;yabancı kültürlerin birikiminde ecnebilerin arşivleri sayesinde bilim adamı olmuş, kendilerini geliştirmiştir. kalk bununla övün sonra...