-
helal olsun katılıyorum aynen hatta ekleme de yapmak ıstedım ataturk gıbı bı ondere ve osmanlı gıbı bı gecmıse sahıbız tabı yıllarca bunla ovunup yattıgımız ıcın bu hallere dustuk
-
bence 3 kıtaya hükmetmek başarı sayılmaz, biraz askeri güçle hiç te zor sayılmaz. kontrolsüz büyüyen kanser gibi. ne kaldı geriye? hiç.
onu yapan pek çok devlet var. roma imparatorluğu. ne kaldı roma imparatorluğundan geriye? hiç.
ingilizler vakti zamanında dünyanın yarısına hükmediyorlardı.
ne kaldı geriye? hiç.
-
Osmanlının sanat anlayışı bu yüzden sadece cami-sedir yaptırmakla Kısır kalmıştır. örneğin dünyada eşi benzeri olmayan köprü, bina, yerleşik düzen? surlar, Sarnıçlar bile bize bizanstan kalmıştır. onlarıda Gavur işi diye çürümeye terketmekteyiz hayla aynı mantıkla...
(Fazla siyasi oldu galiba dimi Rubber? değilse bu da egona ters düşmüş olabilir. ben silinsin diye yazıyorum zaten, yazdıklarımı silinmediğinde de endişeleniyorum; acaba silen arkadaşlara bişey mi oldu diye )
-
o da dar da değil canım, 2-3 tane güzel cami yapmışlar işte. onlar da güzel bina, sanat eseri falan sayılabilir, ama öte yandan türkiye cumhuriyetinin 80 senelik tarihinde bile osmanlının bilmemkaç yüz senelik tarihinde yazılandan daha çok kitap yazıldı, daha çok bilimsel araştırma yapıldı.
-
bi kere osmanlıda Arapca yazmadıktan sonra o kitap kitap sayılmaz, sayılsada kimse arapca bilmediği için okunmaz, okuycak kitle olmuş olsa bile matba olmadığı için basılamaz.
sonra yok bizim alimlerimiz var, bilim adamlarımız var diye övünenler çıkar. halbuki üvündüğümüz osmanlı bilim adamları;yabancı kültürlerin birikiminde ecnebilerin arşivleri sayesinde bilim adamı olmuş, kendilerini geliştirmiştir. kalk bununla övün sonra...
-
sonra yok bizim alimlerimiz var, bilim adamlarımız var diye övünenler çıkar. halbuki üvündüğümüz osmanlı bilim adamları;yabancı kültürlerin birikiminde ecnebilerin arşivleri sayesinde bilim adamı olmuş, kendilerini geliştirmiştir. kalk bununla övün sonra...
onlar bilim adamı değil, "alim". yani tercüme edecek olursak 1000 küsür sene önce yazılmış kitaplarda gizli anlam, ilim hikmet vs arayan din adamı demek. kazara bile olsa yeni birşey keşfetme ihtimali bulunmayan adam yani.
-
Önder ol bize artık be.O kadar güzel konuşuyorsun ki gidip tekerleği tekrar icad edesim geldi.Madem bu kadar kötü bir ülkede yaşıyorsun herşey taklit başkasının altyapısıyla edinilen şeyler durma burda.En sahtekar adamlar bu ülkede niye yaşıyorsun burada.Kim tutuyo seni.Madem bu kadar rahatsızsın sen yap birşeyler örnek ol birilerine.Hakimiyeti eline al.Çalışmayanı çıkar yurt dışına.Berberde gibi hissettim kendimi.
-
yapmadığımı nerden çıkardın?
-
Madem bu kadar yetkilisin bu güce kudrete sahipsin niye düzelen burda zaman kaybediyorsun kendine göre yapacak daha birçok işin var.Buraya üye olabilecek yeteneğe sahip kişilere birşey veremezsin düşüncesindeyim.Akşam oturmalarına git çaylarını iç insanların düşüncelerini aktar.Baktın adam kalas vurursun tekmeyi yavaş yavaş temizlersin dimi.
-
hay allahm. git işine ya. sen arada bir geyik yapmadan günde 50 sayfa oku da görelim bakalım.