tabii ki ölmesinler...ama metallica ruhu Black albümüne kadar devam etti bence.tabi sonraki albümlerine kötü gibi bir yakıştırma yapmak içimden gelmiyor,hele de bir sürü yeni yetme gruba ders verecek türden albümlerdi sonrakiler.ama yılların trash metal grubu metallica black albümünden sonra çehre değiştirdi.