evet o da doğru. birde bunun nedeni 18 yaş sınırı da olabilir. ayrıca da bilet parası olsun aile izni olsun şu olsun bu olsun.. bunları da hesaba katmak gerek. bu gün buraya blackmore's night gelse (bura dediğim ankara) en fazla heralde 100 kişi ancak gider sanırım. tabi bunun reklamınıda yapmak lazım. iyi sponsorlar ve güçlü reklamlarla ancak seyirciyi çekebilirsiniz. bir de türkiye artık festival ülkesi olmaya başladı ve tek gruplu konserlere ilgi hayli azaldı. festivallerin şu avantajı var. bir kaç "piyasa" grup ve bir kaç da özel grubu birlikte çıkartabiliyorsunuz. piyasa grup zaten festivali kaldırıyor. özel gruplarsa bundan da ayrıca yararlanıyor. buna en büyük örnek geçen sene ki rock'n coke denebilir. özel grup olarak apocalyptica diyelim. gerçi artık türkiye de onlarda piyasa gibi oldu ellere düştü ama o sırada sadece ilgi duyanların bildiği bi gruptu. zaten çoğu "piyasa" seyircisi ellerinde çellolarıyla çıkınca önce gülmüşlerdi. "bu ne ya böyle şey olur mu puahaha" şeklinde. neyse konumuza geri dönelim. bu sebeplerden artık tek grup konserlerine hem ilgi azaldı hemde esaslı seyircileri gidiyor sadece. esaslılarında esaslıları hatta. dediğim gibi 18 yaş aileden izin para ulaşım(gece geç bitince konser tabi)..