-
ya arkadaşlar ben şu an acaip ikilem içersindeyim..pena kullanmalımıyım kullanmamalımıyım..
parmaklarımla çalarken:
1-4 teli birden rahatlıkla kontrol edebiliyorum
2-solo atarken belli bir süreden sonra parmaklarım kasılıyor
3-daha temiz ses çıkıyor
pena kullanırken:
1-çok daha hızlıyım
2-4 tele birden hakim olamıyorum..tek tel üzerinde hakimeyet sağlıyabiliyorum
3-kolum çok ağrıyor çabuk yoruluyor
4-çıkan sesler daha tok ve anlaşılır oluyor
şimdi ne yapmam gerek ?
penayı baş parmağıma bağlayorum çalarken ve çok çok hızlı çalmam gerektiği zaman kullanıyorum..sağ elimle çalarken sololarda bazen sesleri susturuyorum..
ya aslında siz bana nasıl sağ elimi steve harris cliff burton gibi hızlandırabilirim onu söyleyin :)
-
bence penasız çal ses kalitesini amfiyle ayarla en temizi o.. hem ben olsam grubuma penayla çalan bi basçı sokmam
-
"penayla bas çalmak prezervatifle sex yapmak gibidir"
steve harris
yanlız bazı şarkılarda cidden pena kullanmak gerekiyor çünkü parmakla o hıza oluşmak imkansız oluyor (bkz: death metal)
-
birçok iyi basçı penayla çalar. penayla çalmak bir eksiklik falan değil. [ama penayla slap yapamazsın bak, onun yolu bulunmadı :P]
Bence her iki tekniği de geliştirmelisin. [ben de pena da zayıfımdır gerçi]
1- normal penaya geçmeni geçebilirsin. Daha rahat olursun bence. [baş parmağa takılanlara göre]
2- Tel hakimiyeti yavaş ve uzun süreli çalışmayla gelir. Aynı anda birden fazla tel çalmak için. Sol elle çalmayacağın telleri susturmalı veya aynı anda sadece komşu telleri çalmalısın.
3- kolunun ağrısını geçirmenin yolu antreman ve belki biraz da penayla çalma pozisyonunu/tekniği değiştirmen. Penayla çalan birkaç iyi basçının videosunu bulursan izle derim. [tamam isim hafızam zayıf, ama bugün akşama kadar bir iki iyi basçı ekleyeceğim. Bİrisi paul mccartney olacak.
4- çıkan ses değişir büyük ölçüde. Sevmiyorsan daha yumuşak penayla daha çok sapa doğru çalmanı öneririm. Bİr de daha yumuşak vuruşlarla çalıp sesi yükseltmeyi anfiyer bırakmanı.
5- sağ elini hızlandırmak için en basit alıştırmaları ve parçaları, önce yavaş biçimde çalmaya başlamak. Hızlanmayı zamana bırakmak en iyi çalışma yöntemi. Günde bir-iki saat çalışmayla en fazla iki-üç ayını alır. [efsanelere erişmek için biraz daha fazla gerekebilir]
-
aykuth'un dediği çoğu büyük basçı genelde pena kullanır. ama yne de duruma göre pena da kullanılabilir parmak da. "ben penayla çalarım" diye bir şey olmamalı. şarkıya göre icabında penayla da çalarsınız parmakla da.
-
ben gruba göre pena kullanıyorum..mesela jasonlı metallica şarkılarında pena kullanıyorum çünkü parmakla çalınca aynı duyguyu yakalayamıyorum..ama cliff li zamanlardaki şarkıları parmakla çalıyorm (battery ve the four horsemen hariç çünkü onları çalamıyorum :))
iron maiden de parmak kullanıyorum çünkü dediğim gibi penayla teller arasında gidip gelemiyorum
megadeth te pena kullanıyorum çünkü david ellefson da pena kullanıyo :)
primus ta bassa doğru eğilip pantolonumu sıyırıyorum..anlarsınız siz
bu arada aykuth senle acaip derecede bir araya gelip tüm gün boyunca bass üzerine konuşmak istiyorum :)
-
Arkadaşlar, ister penayla ister parmakla çalın; ister 4-telli, ister 5-telli, ister 6-telli çalın. Son kertede önemli olan tınınızdır.
Hayatımda duyduğum en saçma yorumlardan bazıları:
"Bas penayla çalınmaz, penayla çalana basçı denmez"
"Bas dediğin 4-tellidir, daha fazla tel saçmalıktır"
Ben çoğunlukla parmak, şarkı gerektirdiğinde pena kullanıyorum. Keza hem 4 hem de 5 telli çalıyorum. En rahat ettiğim 5 telli bası parmakla çalmak, ama şarkı ve yetenek neyi gerektiriyorsa onu yapmak gerekir.
-
Valla Sana Manowar bascısı Joey Di M. videoları izlemeni tavsiye ederim. Adam Fligth of the Bumblebee'yi deli çalmış wallaa. (zaten o çaldıktan sonra da Sting of the Bumblebee olmuş.) o adamı biraz dinne derim ben sana çok önemli bir üstad.
-
Bi de Manowar bascısı Adını yazamıyorum (dejenere türkçe oluyor.) 8 (sekiz)telli bas çalıyor.
-
Carles Benavent diye bi adam vardır Paco'nun basçısı, mandolin gibi çalar bası penayla. Süperdir. Hatta sanırım Jack Bruce'da penayla çalmaktaymış. Neden olmasın? Önemli olan müzikalite ve kendi duymak istediğin tonları duymak.