PUNK
1970'lerin sonunda Sex Pistols, Damned, Adverts, Ramones, Dead Boys, Saints, Clash, Eater ile basladi. Daha sonra US Hardcore gruplari ortaya çikti, örnekleri; Dead Kenedys, Black Flag, Descendants,... Simdi ise daha yumusak olan 1990'lara ait pop-rock gruplari olan Green Day, Offspring, Rancid, Bad Religion, var ve her gün daha fazla taraftar topluyorlar. Müzik ise tekdüze, hizli, hünere gerek duymayan basit bir heavy metal'dir. Lirikler ise genellikle politiktir ya da gençlik bunalimlaridir.
hoh??
punk bi metal turu degil, rock turevidir.. metal ondan sonra dogmustur. (pop-rock gruplarini ise bu ise hic karistirmayalim.) punk basit bir heavy metal turevi falan degildir. nasil olur da heavy metal altkulturunden once dogup, heavy metal in turevi olabilir? bu nasil bir mantiktir???!!!
punk basittir, evet. virtioziteyi lanetler ve herkesin muzik yapabilecegini savunur. sex pistols ve onu takip eden hayranlarinin (icinden the clash, siouxsie & the banshees vs. gibi gruplar cikarmis, her yerde sex pistols u takip eden tipler) yarattigi bir akimdur. muzik tarihini degistirmistir. heavy metal in olusmasina zemin hazirlamistir. ama o kadariyla da kalmistir.heavy metal ve punk farkli altkulturlerdir.